La finalul anului trecut arătam că Dilema Veche, revista condusă de un filosof care nu a înțeles întrebarea la Referendum, recte Andrei Pleșu, și un angajat Trinitas TV, ex-politicianul Sever Voinescu Cotoi, „trage sirena lui Vasile Roaită contra Patriarhului Daniel: „Biserica Ortodoxă Română, ipocrizia în toată splendoarea ei". Am avut dreptate.
 
După ce în perioada Referendumului pentru definirea Căsătoriei, revista la care redactor șef este Voinescu Cotoi - totodată realizator al unei emisiuni Trinitas Tv -, a găzduit cele mai bizare și neobrăzate opinii anti-BOR, de la Florin Buhuceanu și Mircea Cărtărescu la Andrei Cornea, asaltul împotriva Bisericii Naționale s-a ridicat apoi până la a se afirma textual că Biserica Ortodoxă „își neagă trecutul fascist” despre care chipurile am putea afla foarte multe dintr-o carte cu titlul „Romanian Orthodox Church and the Holocaust". Acum, la ultimul număr de pe galantar, într-un articol de Scînteia (că doar Dilema e suplimentul succesoarei ei) unul dintre ospătarii lui Pleșu și Liiceanu din Cafenelele Humanitas, Marius Chivu (foto), îi ia la refec, în șarje, pe președintele Academiei Române, reputatul istoric Ioan Aurel Pop și pe Patriarhul Daniel, unul dintre numeroșii angajatori ai lui Sever Voinescu Cotoi. Țintele multiple: Eminescu, Academia Română și Biserica Ortodoxă.

Laboratorul ImunoMedica


Citez: „Ca o încununare a confiscării lui Eminescu de către marii corupți, impostori și agramați din fruntea instituțiilor neamului, pe 15 ianuarie, la Ateneu, s-a sărbătorit „Ziua Culturii Naționale – Ziua lui Mihai Eminescu". Programul evenimentului a constat în: cuvîntul de deschidere al lui Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române (care recomandă „vindecarea de bolile trupești în biserici"), cuvîntul de salut al președintelui Klaus Iohannis, mesajul PF Daniel, Patriarhul BOR, fost informator al Securității, discursul „Cultura: a cîta putere în stat?" al eternului Eugen Simion, omagiul Ecaterinei Andronescu, revenită după trei eșecuri majore în fotoliul de ministru al Educației, discursul „Cultura Națională – Permanențe, perspective în context european" al agramatului și susținătorului Coaliției pentru Familie Daniel Breaz, cel care a preluat recent „ștacheta" de ministru al Culturii și Identității Naționale, discursul „Statalitatea românească și vechile sale lăcașuri" al lui Răzvan Theodorescu, academicianul ospitalier al minerilor înarmați cu bîte pentru care Eminescu este însă „stîlpul ființei naționale", discursul „Eminescu și Basarabia" al acad. Mihai Cimpoi, delirant/mediocru exeget al operei poetului, plus un „moment eminescian" asigurat de Dorel Vișan, actorul care tot deplînge faptul că „poporul l-a părăsit pe Dumnezeu"." Și care a susținut, și el, „nemernicul", Referendumul Coaliției pentru Familie.

Acuza adusă Patriarhului poate fi tranșată foarte simplu: în instanță. La fel și ca și prostiile următoare:  „În timp ce volumele cu pricina zac prin depozitul bibliotecii sale, Academia, condusă acum de Ioan-Aurel-Pop, istoric naționalist și militant ortodoxist tehnofob, a lansat Aplicația „Mihai Eminescu, întreaga operă", asta însemnînd că opera eminesciană va fi disponibilă, în regim gratuit și într-un format compatibil cu telefoanele inteligente, în magazinele App Store și Google Play. Aplicația a fost realizată pe parcursul a doi ani de o echipă interdisciplinară alcătuită din cercetători de la Centrul European de Studii în Probleme Etnice al Academiei Române, membri ai Asociației Române de Geopolitică, Geoeconomie și Geocultură și tineri informaticieni, cu sprijinul financiar al Asociației NeamUnit. Aceasta din urmă nu este altceva decît o organizație ultranaționalistă dacopat-legionaroidă, care s-a remarcat recent prin cererea de sancțiuni aplicate organizatorilor ceremoniei oficiale de preluare de către România a președinției Consiliului Uniunii Europene pentru faptul „ilegal și antinațional" că imnul n-ar fi fost interpretat integral de Corul „Madrigal"." 

Boala de care dă dovadă cantautorul Humanitas se numește boiaită, numită popular și liichelită. Pentru că după cele două nume mari scuipate la comandă, Ioan Aurel Pop și PF Daniel, atacul josnic la adresa eminentului eminescolog basarabean Mihai Cimpoi, membru de Onoare al Academiei Române și membru titular al Academiei Republicii Moldova, cât și membru al Uniunilor Scriitorilor din România și de la Chișinău, are un singur motiv: faptul că a desființat cartea colaboratorului DIE - conform listelor SIE/CNSAS - Lucian Boia  „Mihai Eminescu, românul absolut. Facerea și desfacerea unui mit", apărută în 2015 la Humanitas, catalogând-o dept o lucrare plină de fabulații a unui individ care "practică o metodă drăcească împotriva lui Eminescu fără măcar a-i cunoaște Opera". 

Cât despre Voinescu Cotoi nu putem decât să ne mirăm în continuare că fostul membru al consiliului director al GDS și responsabilul editorial de toate mizeriile aruncate asupra Bisericii Naționale și Întâistătătorului ei din Dilema este plătit pentru asta și din daniile băbuțelor, văduvelor și sărmanilor dreptcredincioși ortodocși. Oare i-a citit cineva de pe la Patriarhie ultimul editorial din EvZ în care afirmă că sinucigașul Walter Benjamin „a luat supradoza de morfină care l-a trimis la Dumnezeu"?

PS: Nu pot însă să nu-mi aduc aminte cu amuzament și de o ediție a emisiunii lui Cotoi de la Trinitas TV, Europa Christiana, (singura pe care am vizionat-o) în care invitat era "maestrul" Valeriu Stoica vorbind "doct" despre... vinuri. Emisiunea venea imediat după un interviu advertorial din Dilema Veche de unde am dedus că Cotoi a negociat la pachet (presă scrisă și TV) promovarea firmei de vinuri a lui Stoica. Afirmația care a făcut să-mi rămână în minte această emisiune derulată la Televiziunea Patriarhiei Române (afirmație cu adevărat delirantă, apărută de altfel și în Dilema Veche) este de pomină și merită reprodusă, măcar și pentru amuzamentul finului teolog Vasile Bănescu, de exemplu. Valeriu Stoica dixit (aprobat de Sever Voinescu Cotoi): „La fel de serios și de glumeț, antropologii au propus înlocuirea expresiei homo sapiens, considerată multă vreme definitorie pentru ființa umană, cu aceea de homo imbibensis, de natură să explice mai bine creativitatea, sursa reală a culturii și a civilizației. Propunerea se bazează pe descoperirea unei modificări care s-a produs în ADN-ul ultimului strămoș comun al maimuțelor moderne și al omului și care a permis producerea unei enzime noi, cu însușirea miraculoasă de a dezintegra rapid molecula de etanol".
 
E ciudat, totuși, că astăzi nici o maimuță nu mai evoluează în om în schimb tot soiul de oameni se transformă în maimuțe imbibensis care, normal, din pricini de modificări genetice și enzime vechi, ajung să nu mai înțeleagă nici măcar o întrebare... Ați reținut, da? De la Televiziunea Patriarhiei Române am aflat și de "ultimului strămoș comun al maimuțelor moderne și al omului"... Am stat și m-am gândit mult: ultimul strămoș, ca ultimul strămoș; dar cine-o fi ultimul urmaș?