ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Criticul literar Dan C. Mihăilescu va prezenta o nouă emisiune, intitulată "Cartea de la ora 5", care va fi difuzată online, începând din 1 februarie, pe platforma www.carteadelaora5.ro, anunță Mediafax.

Noua emisiune a lui Dan C. Mihăilescu, realizată cu sprijinul eMAG, va fi difuzată de luni până vineri, de la ora 17:00.

Acesta este cel mai nou proiect al lui Dan C. Mihăilescu, care a realizat până la sfârșitul anului 2015 emisiunea "Omul care aduce cartea", la Pro TV.

Astfel, "Cartea de la ora 5" își propune să continue demersul început de criticul literar în urmă cu mai bine de 15 ani printr-o transformare a emisiunii și o adaptare a ei la mediul online. Prin noile canale de distribuție, emisiunea își propune să devină mult mai accesibilă segmentului de public tânăr.

 În cadrul emisiunii, Dan C. Mihăilescu va prezenta titluri valoroase apărute în România. Prima carte despre care va vorbi Dan C. Mihăilescu în noua sa emisiune va fi "Solenoid", cel mai recent roman al scriitorului Mircea Cărtărescu.

"Dacă la 47 de ani am fost scos din vizuina mea de bursuc, m-am lăsat aruncat pe sticlă, poate că acum la 62 de ani ar fi bine să cârmesc, să trec înspre online", a declarat Dan C. Mihăilescu, joi, într-o conferință de presă, în care și-a prezentat noul proiect.

Dan C. Mihăilescu a mai spus că a decis să se implice în acest proiect online, deși are oroare de tehnologie.

"Am spus asta de când Gabriel Liiceanu a lansat primul eBook la Humanitas. Cartea pentru mine este un obiect erotic. Eu sunt un apărător feroce al slow-ului, deși oamenii de azi sunt doritori de fast", a afirmat criticul literar.

Acesta a mărturisit că s-a gândit chiar să se retragă, după ce nu a mai făcut emisiunea de la Pro TV, însă mai multe posturi de televiziune și de radio i-au propus noi proiecte.

"Inclusiv de la TVR, m-a sunat Irina Radu (directorul general al Televiziunii Române, n.r.)", a spus Dan C. Mihăilescu.

Criticul literar a precizat însă că Iulian Stanciu, chief executive officer (CEO) al eMAG, "a avut o nemaipomenită tehnică de persuasiune". "Eu nici nu auzisem de eMAG. Aveam prejudecata că tot ce e online este mizerabil. Aveam prejudecata că lumea suferă de misologie, dar am rămas uimit cât de multă dorință de cultură există printre oameni, printre puștimea de azi. Dorințele de emoție, de 'feeling' rămân neschimbate, romanele fantastice de azi reeditează basmele din copilăria noastră. M-a întrebat cineva de la TVR Cultural dacă vreau să rămân în online, pentru că asta implică, în rândul oamenilor de cultură, căderea în derizoriu. Răspunsul meu a fost că vreau să sălășluiesc într-o lume diferită, inedită. Voi prezenta mai puține cărți savante, ultra-specializate, voi încerca să mă modelez după un public nișat, compartimentat, între 25 - 40 de ani", a explicat Dan C. Mihăilescu.

Considerându-se un paseist, obsedat de istorie literară, Dan C. Mihăilescu a mai spus că există o conflictualitate benignă între el și publicul mereu branșat la rețelele de socializare.

Pe toate cele trei platforme (site, Facebook și YouTube) vor fi publicate zilnic materiale video de 5 minute, în cadrul cărora Dan C. Mihăilescu va prezenta cititorilor câte o carte, iar în unele zile va avea un invitat special.

Pasionații de lectură vor putea alege în fiecare săptămână o carte pe care să o pună în discuție, vor publica recenzii proprii și vor discuta liber despre recomandări sau preferințe de lectură.

Pentru o mai mare interacțiune cu cititorii, proiectul online va avea și o componentă offline: întâlniri periodice în cadrul cărora vor dezbate preferințe de lectură și noutăți editoriale.