În ediția din 9 mai, cotidianul Gazeta Sporturilor oferă cititorilor săi, preluând din ziarul francez L`Equipe, un „manifest contra homofobiei”.

Mai precis, este vorba despre o serie de articole despre sportivi care sunt homosexuali sau lesbiene. Printre altele, în Gazeta Sporturilor este reprodus un articol în care o fostă sportivă franceză, Laurence Manfredi, insinuează că „nu ar fi bătut toate recordurile” pe care le-a doborât, dacă „nu eram homo”.

În mod evident, nu există nicio legătură dovedită între sexualitate și performanța atletică. De-asemenea, articolul face apologia lui Justin Fashanu, un individ acuzat și arestat de poliția americană pentru că ar fi violat un tânăr minor. Gazeta Sporturilor abia menționează acuzațiile, titrând în schimb că respectivul fost fotbalist ar fi fost terorizat de un celebru antrenor englez, care-i spunea „poponar”.

Fashanu nu a stat în America pentru a fi judecat, ci a fugit în Anglia unde s-a sinucis, lăsând un bilet în care nega acuzațiile. Fratele său, John, spusese mai înainte că Justin nici măcar nu era homosexual, ci doar un „cerșetor de atenție”.

Pledoaria pro homosexualitate din gsp.ro, întinsă pe o pagină întreagă, este mult mai mult decât a primit recenta propunere a unor cluburi europene de a schimba competițiile europene de fotbal. Dacă homosexualii și lesbienele au primit o pagină, propunerea respectivă - cu un posibil impact enorm asupra fotbalului românesc - a primit abia un articol foarte scurt, semnat de Ovidiu Ioanițoaia.

Gazeta Sporturilor, brand aflat în patrimoniul companiei elvețiene Ringier, a fost primul organ de presă care a introdus regulile de comentarii realizate de proiectul „Mai  puțină ură, mai mult discurs”, realizat de către un ong și finanțat de către celebrele „granturi norvegiene” și rețeaua „Open Society” a lui George Soroș. Scopul acestor reguli este de a „elimina limbajul urii”, sintagmă folosită de activiștii de stânga față de cei care nu sunt de acord cu ideile lor.

Cititorii Gsp au reacționat, însă, negativ la materialul publicat sub semnătura Roxanei Fleșeru, a lui Daniel Scorpie și Theodor Jumătate.

„Vorbim de societati civilizate unde nu se pune problema discriminarii legetebe, dar totusi se bate moneda de parca ar fi o problema reala. Asta arata ca nu este vorba de niste oameni care au nevoie de aparare, ci de o ideologie politica: rostoglesc niste idei simple, despre care-ti spun ca daca le fredonezi esti dintr-o data deschis la minte. Ca asta-i rolul lozincilor, sa stranga oameni in jurul lor, sa votam viitorul feeric langa teleferic”, a scris un cititor.


„aveti norma pe zi! in mod normal trebuie sa aratati ca este o campanie si care sunt fondurile din spate. mai elegant este sa va desfiintati decat sa supravietuiti astfel. urata disparitie aveti! nu cred ca aveti nevoie de clickurile noastre, aveti voi alte surse de venituri, de asta nici nu o sa vi le mai dam.”, a notat și altul.

De remarcat este că toate comentariile postate până acum au fost împotriva „manifestului”.

Freelancerul Gabriel Popa a reacționat și el, e facebook: „ Gazeta Sporturilor publică o pagină cu imagini numai una și una în care „celebrează” homosexualitatea în sport. După toate scandalurile în care sportivi de mare calibru au fost discriminați, marginalizați sau obligați să-și încheie carierele sportive din cauză că nu au aderat la mesajul politic LGBTQI – asta consideră de cuviință să facă GSP.


Și asta deoarece GSP (parte din trustul Ringier, unde Cătălin Tolontan este director editorial) nu mai e de mult o gazetă sportivă din aia care comenta meciurile tari și fazele controversate. GSP e doar o fițuică activistă. Care împinge agendele mafiei impresarilor și agende politice controversate – agende care, cum am văzut în atâtea cazuri, distrug de fapt sportul și spiritul sportiv.

Rușine, GSP – și rușine pentru că vă folosiți, astfel, capitalul pe care vi l-ați câștigat cândva prin meritul unor jurnaliști sportivi buni care au trecut pe acolo”.


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.