Scandalul declanșat de acuzațiile, până acum neprobate, împotriva unui profesor de matematică de la liceul Tudor Vianu a luat o întorsătură neașteptată.
 
Siteul Hotnews, cel care a declanșat propagarea versiunii acuzatoare, a fost acuzat de manipulare și conflict de interese în ceea ce privește modul de relatare al evenimentului.

Astfel, după ce au ieșit la iveală legăturile dintre jurnalista Raluca Pantazi și acuzatorii profesorului, dar și mărturiile elevilor și profesorilor culese de ActiveNews, siteul Hotnews se confruntă cu acuzații dintre cele mai grave.
 
O jurnalistă respectată, Sidonia Bogdan, a scris pe pagina de facebook: "Cazul de la Vianu este emblematic pentru ceea ce a ajuns presa azi. Nu se mai caută adevarul, nu mai exista teama si constiinta ca poate gresesti si distrugi, prin cateva propozitii, reputatia unui om. Presa a devenit micul dumnezeu, judecatorul care face in mod fals morală. 
Nu mai cauta, nu se mai intreaba, nu investigheaza. Ea stie".
 
 

Cazurile în care Hotnews a fost acuzată de manipulare s-au înmulțit în ultimul an și jumătate. ActiveNews trece în revistă câteva acuzații grele care au fost lansate în spațiul public asupra siteului condus de Cristian Pantazi și Dan Tăpălagă.

În decembrie 2014, 25 de organizații non-guvernamentale din România au acuzat siteul Hotnews că a tradus trunchiat un articol din New York Times care dezbătea tema protestelor asupra gazelor de șist.

"La nivel național, dezavuăm atitudinea Hotnews, care a tradus trunchiat respectivul articol, omițând opinia asociației România fără Ei, dar selectând numai pasajele care îngroșau umbra de suspiciune aruncată în articolul publicat de ziarul american, Hotnews devenind totodată și sursa primară pentru alte ziare și site-uri care au preluat traducerea, lăsând falsul defăimător și sugestia decredibilizantă să plutească în jurul mișcării antifrack", scriau ONG-iștii atunci. Cu alte cuvinte, Hotnews a tradus articolul în așa fel încât să se potrivească teoriei susținute de site, cum că protestele împotriva gazelor de șist ar fi "manevrate din Rusia".

În luna mai 2015, pe siteul B1 TV a apărut un articol complex în care conducerea scrie despre siteul Hotnews că "a fost clădit pe furt". Televiziunea îi acuza pe cei de la Hotnews că au preluat un interviu cu Elena Udrea, fără a menționa sursa citată.

Acuzele B1 veneau după ce blogărul Vali Petcu scria "că a fost o vreme" când siteul Hotnews "fura tot".

"Dan Tăpălagă, nervos că B1 folosește informațiile de la ei de pe site, dar nu citează sursa. Ironie maximă, mai ales că el scrie pentru hotnews de pe vremea când chiar furau tot. Nu un pic, nu un colț e pâine, tot! Sigur, nu și el, dar el își lua salariul de editorialist din ce furau alții și puneau pe site. Deci, a te plânge că îți e furată muncă e un pic stupid. Oricine face azi un site și fură absolut toate știrile hotnews și le publică la ei vor avea legitimitate, iar Hotnews nu au voie să zică nici pâs.


 
Brokerul Cristian Sima, fost acționar la Hotnews, a reacționat după ce siteul pe care l-a păstorit i-a boicotat o conferință de presă.

"Primii intrați în vizorul acestuia au fost cei de la Hotnews, inclusiv Dan Tapalaga, care nu i-au permis fostului acționar să publice nici măcar un text în care să-și justifice acțiunile din ultima vreme, scria Reporter Virtual atunci.
 
"Nu credeam că nu pot să public un text acolo după ce am fost acționar, scrisorile mele le-a publicat Radu Soviani după ce alții au refuzat de frică, inclusiv Tudor Chirilă. M-am gândit că asta au vrut să mă scoată din media. Fără posibilitatea de a scrie era greu", a spus Sima.

Un alt jurnalist important, "Nașul" Radu Moraru, a spus public că șefii Hotnews, Cristian Pantazi și Dan Tăpălagă sunt ofițeri ai serviciilor secrete. Conform lui Radu Moraru, Hotnews este protejat de însuși generalul Florian Coldea.

"Intreg Hotnews-ul este protejat de Coldea si nu apare niciun articol negativ despre acest individ, un tradator al neamului romanesc! De ce oare sint nervosi „deontologii” de la Hitnews pe un biet cameraman, care nu are nicio treaba cu partea editoriala?! Va spun simplu, fiindca s-au deconspirat si fiindca protectorul lor, gen Codlea, este pe duca! Daca Tapalaga si Pantazi accepta sa vina in emisiunea NASUL, in direct, le voi dezvalui toate gradele si unitatea pentru care lucreaza, inclusiv modul in care au fost racolati lucratori ai Hitnews!", susținea Moraru, atunci.

Furia lui Radu Moraru a fost declanșată de agresarea fizică a unui jurnalist de la Nașul TV de către o echipă a Hotnews, conflictul fiind până la urmă aplanat.

În august anul trecut, jurnalistul Sabin Orcan sugera că Dan Tăpălagă este ofițer "descoperit" al SRI și că Hotnews a încasat bani din contracte cu Banca Națională, ceea ce ar plasa-o în conflict de interese.

"I-am supărat rău de tot pe băieții cu ochi albaștri... Nuuu, nu la Dan Tăpălagă mă refer! El e doar teleghidat.[...]  Dar dacă unii ca Tăpălagă sar să-i ia apărarea, ca la un semn, nu care cumva să-i bănuim că sunt acoperiți. Uite, îi fac o favoare: eu, spre deosebire de Cristoiu și de alții, nu-l cred acoperit. Eu cred că este cât se poate de descoperit! P.S. O întrebare nevinovată: oare câți bani o fi încasat Hotnews din contractele de publicitate cu B.N.R.? Sunt sigur că ele nu au influențat cu nimic opiniile editorialiștilor care împart lumea în alb și negru... ", nota Orcan atunci.
 
Ion Cristoiu a afirmat în repetate rânduri că Hotnews face parte din "divizia presă" a SRI.
 
"Divizia Presă a Binomului SRI-DNA, cu instituțiile fanion Digi 24 și Hotnews, nu ostenește a ridica în slăvi punerea între paranteze a Partidelor, după modelul introdus în istoria României de priapicul Carol al II-lea", scria el pe blog. Tot Cristoiu nota: "Dacă l-aș considera pe Dan Tapalagă ziarist, aș face observația că în timp ce Florin Pușcaș a respectat norma contactării mele, pentru o opinie, prudent față de un blog dubios, Dan Tapalagă n-a respectat norma. Dan Tapalagă nu e ziarist. Implicarea lui într-o afacere dubioasă, de tip securistic, îmi spune însă cine e regizorul acestei campanii împotriva mea: Noua Securitate".

Toate acestea vin după ce Hotnews s-a remarcat prin atacuri constante la adresa Bisericii Ortodoxe Române. Astfel, în 2009, părintele Savatie Baștovoi scria că " pentru felul fascist în care HotNews propagă lipsirea ortodocșilor de drepturile lor cetățenești (cum este și dreptul la informare), Biserica Ortodoxă Română, în persoana Patriarhului Daniel, ar putea atrage în judecată HotNews care își depășește limitele unei simple agenții de presă, devenind platformă pentru nostalgicii comunismului ateu".

În 2014, biroul de presă al BOR demonta un articol al Hotnews, preluat de pe un obscur site din Neamț, afirmând că "Patriarhia Română constată aceleași încercări de dezinformare din partea unor persoane iresponsabile, precum și atenția specială a acelorași instituții media în preluarea cu promptitudine a acestor insinuări despre o presupusă implicare Patriarhiei în problematica exploatării în România a gazelor de șist, cu scopul evident de diversiune și denigrare".