Guvernul pregătește pentru proprietarii de mașini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de normele de poluare Euro, de emisiile de noxe, dar și de carburantul folosit, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania și pregătit acum și pentru România, scrie Profit.ro.

„Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în orașe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile orașe, care presupune o plată în funcție de noxe și de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraș. Astfel, pentru ca un șofer să poată intra cu o mașină poluantă în centrul orașului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă și va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru și o «zonare» a Bucureștiului", au declarat surse pentru Profit.ro.

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor orașe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor orașe prin plata unei taxe.

Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, și anume o taxă introdusă în prețul combustibilului, idee analizată și în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, și un impozit anual în funcție de motorizare și carburantul folosit.

Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă „taxare suplimentară și general valabilă”.

„Există și mijloace moderne, combinate, și din acestea ne-am inspirat, după modelul unor orașe ca Londra, Milano și, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcție de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.

El a amintit că Bucureștiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.

„Această soluție este una modernă, care poate fi luată în calcul, și putem în felul acesta stimula și transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.

Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, și nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua și anul acesta, deși probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate față de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.

Eliminarea timbrului de mediu a generat o creștere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării mașinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews