Încă un gând despre Calamitru Jr., care deși progresist (stângist) radical și ateu, ne ține de câteva săptămâni lecții de „teologie”. Și se laudă că ne aduce, prin lecțiile lui,” în secolul XXI”. 

Bazaconiile pe care le debitează Calamitru Jr. nu sunt deloc ceva nou. De fapt, trucurile cu care încearcă el să-și amuze și păcălească publicul sunt vechi și obosite, fiind deja răsuflate la sfârșitul secolului al XIX-lea. Trucul este acesta: să faci o asociere aparent doctă arătând că nu știu ce statuie antică seamănă cu nu știu ce icoană, de unde rezultă că creștinismul a „evoluat” din nu știu ce cult păgân.

Evident, statuia aia seamănă cu icoana respectivă doar privită dintr-un anumit unghi, și nimic altceva nu susține asocierea. Oricine cunoaște cât de cât subiectul își dă seama că asemănarea este între lucruri diametral opuse, și că scamatorul care se ocupă de astfel de numere de bâlci e în cel mai bun caz un amator sau un bufon. De ce spun că scamatoria este veche și prăfuită? Deoarece astfel de scamatorii și flotări logice împânzeau scrierile umaniștilor și bârfele din saloanele „lumii bune” de secol XIX. Pe același criteriu, poți să demonstrezi că orice a „evoluat” din orice. Și că maimuța de salon e varianta mai evoluată a micului evoluționist amator – în sensul că-i mai șmecheră, are un repertoriu mai mare de trucuri și e mai amuzantă.

Singurul scop al acestor trucuri este să atace și să discrediteze creștinismul. Din ateismul extrem de găunos al secolului al XIX-lea am văzut ce a ieșit. Și nazismul, și comunismul au fost regimuri agresiv atee, care au izolat și separat constant creștinismul de spațiul public. Unul a inventat Auschwitz-ul, celălalt Gulagul. Acest ateism în varianta sa mai „evoluată” a reușit până la urmă să transforme trei sferturi din planetă într-o groapă comună. 

Când Calamitru Jr. vă spune că vă aduce „în secolul XXI”, să nu-l credeți. El nu face de fapt decât să vă ducă în apoi în trecut. Scoate de la naftalină trucuri și poante vechi și epuizate. Și vă duce în saloanele prăfuite și blazate ca un căscat luuung de plictiseală ale secolului al XIX-lea.