ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Actualul purtător de cuvânt al SRI ar fi negociat cu Elena Udrea un contract de 10.000 de euro în campania electorală.
 
Din dosarul Gala Bute sar așchii neașteptate. Conform documentelor intrate în posesia Gazetei, și despre care precizăm că nu fac parte din nici un dosar, Ovidiu Marincea redactase pe 29 august 2014 un contract prin care firma SC Maristo Smart SRL, avându-l ca ”Prestator” pe Ovidiu Marincea, urma să facă ”prestare de servicii de producție, editare știri și clipuri video, conținut media online” pentru campania electorală a Elenei Udrea, scrie jurnalistul Cătălin Tolontan pe blogul său.
 
"Cu o zi înainte, cînd A3 anunțase că va face dezvăluirile, și pentru că dosarul de la ICCJ nu a devenit încă public, am încercat să aflăm din zone de lîngă Elena Udrea despre ce emailuri e vorba. ”Cum ar fi dacă v-aș spune că purtătorul de cuvînt al SRI a negociat cu Elena Udrea un contract de 10.000 de euro în campania electorală?”, ne-a întrebat. Care purtător de cuvânt? ”Domnul Ovidiu Marincea, actualul consilier al directorului SRI Helvig și purtător de cuvînt al Serviciului!”.
 
Firma SC Maristo Smart SRL o are drept administrator unic pe Marincea Gabriela Marilena și, potrivit înregistrării de la Registrul Comerțului, are drept obiect principal de activitate ”restaurante”. În lista extinsă apar și ”activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune”, ca și ”consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării”.

Pe 19 august 2014, PMP o alesese pe Elena Udrea drept candidat la alegerile prezidențiale. Udrea avea nevoie de o echipă de filmare care să o însoțească în deplasările în țară. Și care să facă spoturile care, mai apoi, urmau să ajungă la televiziuni. Din partea Elenei Udrea, echipa urma să fie condusă de Luminița Kohalmi, consilierul ei principal pe relația cu media.
 
Marincea solicita 10.000 de euro, din care 50% dintre bani în momentul facturării. Se adăugau 560 de euro pentru o deplasare și 200 de euro pentru un clip video electoral. Contractul urma să dureze de pe 30 august pînă pe 30 octombrie 2014. Banii urmau să fie asigurați de Eugen Tomac, cel care gestiona finanțele PMP și era și șef de campanie, potrivit tolo.ro.
 
Ce spun cele două personaje principale ale poveștii.

Udrea: ”Au fost două negocieri cu domnul Marincea, una pentru consiliere și a doua pentru filmări”.
 
Nu s-a semnat nimic, "pentru că eu n-am mai avut timp să ajung peste tot în țară. Haideți că acum îmi amintesc! A existat, într-adevăr, și a doua discuție. Știu că s-a negociat pentru niște spoturi video, niște oameni care urmau să vină în campania electorală și să filmeze.
Nici acesta nu s-a perfectat.", spune Elena Udrea.
 
Marincea: ”Trimiteți solicitarea în scris și răspunsul va fi oferit în  termenul legal”.