ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Guvernul a dezbătut, vineri, în primă lectură, două proiecte de lege, pentru care urmează să decidă, în următoarea ședință, angajarea răspunderii privind unele măsuri ce trebuie prorogate pentru anul 2020 în domeniul justiției și, respectiv, abrogarea prevederilor OUG 51/2019 cu incidență asupra transportului rutier interjudețean, a anunțat, vineri seară, șeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, citat de Agerpres

„Astăzi, în cadrul ședinței de Guvern, au fost prezentate și dezbătute, în primă lectură, două proiecte de lege, pentru care Guvernul urmează să-și angajeze răspunderea, respectiv proiectul de lege privind unele măsuri care trebuie prorogate pentru anul 2020 în domeniul justiției și proiectul de lege privind abrogarea Ordonanței 51 în ceea ce privește măsurile care au incidență asupra transportului rutier interjudețean”, a declarat Ionel Dancă la finalul ședinței Executivului.

În plus, au fost făcute informări asupra proiectului de lege privind plafoanele bugetare, ce va fi prezentat în următoarea ședință a Executivului și adoptat, de asemenea, în vederea angajării răspunderii Guvernului.

Ionel Dancă a precizat, referitor la proiectul de lege în domeniul justiției, că s-a decis ca pensionarea anticipată a magistraților să fie amânată „de la 1 ianuarie 2020 la 1 ianuarie 2021”.

„Prevederile legate de completurile de judecată pentru instanțele de apel cu 3 judecători se amână, de asemenea, de la 1 ianuarie 2020 până la 1 ianuarie 2021 și, în aceleași termene, se prorogă termenele legate de organizarea și desfășurarea examenului de admitere la Institutul Național de Magistratură”, a adăugat șeful Cancelariei premierului.

Despre proiectul de lege privind abrogarea prevederilor OUG 51/2019, Ionel Dancă a declarat că „în acest moment a aruncat în aer transportul de persoane intrajudețean, acesta fiind scos din sfera serviciilor publice și considerat serviciu comercial”.

„În zonele unde rata de rentabilitate a acestui serviciu nu este asigurată, evident, aceste zone au rămas fără un serviciu social important, mai ales pentru transportul școlar, și avem situații întâlnite în multe zone din țară, unde, în acest moment, transportul școlar al elevilor nu poate fi organizat. Având în vedere numeroasele incidente survenite ca urmare a acestor prevederi și în condițiile în care elevii, în acest moment, care trebuie să efectueze deplasări intrajudețene pentru a merge la școală, expunându-se unor riscuri sociale crescute (...), se impune adoptarea acestui proiect de lege în regim de urgență prin angajarea răspunderii Guvernului, tocmai pentru a da posibilitatea consiliilor județene, autorităților locale ca până la 31 decembrie 2020 să organizeze licitațiile pentru transportul școlar al elevilor, acestea fiind din nou considerat un serviciu public al autorităților locale”, a detaliat Ionel Dancă, vineri, la finalul ședinței Executivului.