Teodor Baconschi, ministru de externe în Guvernul Boc, consideră că cei care se ocupă de transpunerea în practică a legii care interzice propaganda în favoarea comunismului ar trebui să ia în vizor reclamele Pepsi. Motivația fostului ministru este astfel mai mult ideologică și ignoră considerațiile privind alimentația sănătoasă, conținutul mare de zahăr al "răcoritoarelor” și riscul pe care îl prezintă băuturile carbogazoase în ceea ce privește apariția obezității la tineri.
 
A nu se înțelege că Pepsi e rău și comunismul era bun. Reclama e neinspirată, prin sugestia ce o induce celor care n-au trăit pe pielea lor "epoca de aur", dar n-ar fi stricat ca Teodor Baconschi să critice compania și pe partea impactului asupra sănătății consumatorilor, nu doar privind confuzia creată cu privire la timpurile trecute.

ImunoMedica


”Văd tot mai multe reclame bazate pe supoziția că ne e dor de comunism. La cinema, reclama Pepsi sărbătorește ”50 de ani de spirit liber în România”, printr-un clip cu mașini de miliție și cofetării din epoca de aur, cu perdeluțe. Înțeleg ideea de marketing: consumatorii ”tradiționali” de Pepsi au sărit de 50 sau 60 de ani și își aduc aminte de tinerețe. Dar genul asta de publicitate rămâne obscenă. Din câte știu, există o lege care interzice propaganda pentru nazism și comunism. Nu poți face broderii sentimentale pe seama unui regim care a inclus, la pachet, Securitatea, Procuratura, Miliția, munca forțată, deportările, gulagul, fenomenul ”Pitești” și procesele staliniste” scria ieri pe pagina sa de Facebook fostul ministru.