ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Mașina lui Gabriel Oprea a fost implicată, de la începutul anului, în 1.500 de misiuni urgente, adică cele care au nevoie de coloană oficială, potrivit unor surse Digi24

Asta înseamnă 292 de zile în care mașina a fost în situații de urgență. Astfel, în urma unui calcul, în medie, cinci misiuni urgente pe zi a avut Gabriel Oprea de la începutul lunii ianuarie și până acum.
 
Ținând cont că în această perioadă Gabriel Oprea a fost de două ori prim-ministru interimar, asta înseamnă că în decurs de 35 de zile ar fi avut drept la coloană oficială.

Din punct de vedere legal, doar patru persoane beneficiază de coloană oficială: președintele țării, premierul și președinții celor două camere ale Parlamentului. Potrivit legii, ministrul de Interne beneficiază de coloană oficială, dar doar în situații de urgență.

Șoferul care conducea mașina în care s-a aflat vicepremierul Gabriel Oprea în seara accidentului a fost audiat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul București. 

Parchetul de pe lângă Tribunalul București a deschis un dosar penal în cazul decesului polițistului Bogdan Gigină, sub aspectul infracțiunii de ucidere din culpă.

Până în prezent, procurorii au audiat persoane care aveau cunoștință despre împrejurările concrete în care s-a produs incidentul, respectiv polițiștii din coloană și cei aflați în intersecție, muncitorii care efectuau lucrările de reparații, precum și alți martori oculari aflați în zonă.

Agerpres notează că au fost solicitate Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratului General al Poliției Române și Direcției Generale de Poliție a Municipiului București actele normative interne care reglementează cadrul general de constituire a coloanelor oficiale, actele interne emise cu privire la coloana oficială din care făcea parte lucrătorul de poliție decedat, precum și date cu privire la componența coloanei la momentul incidentului.

A fost solicitată, de asemenea, documentația privind efectuarea lucrărilor de reparație de la locul producerii evenimentului (actele de autorizare, contractele încheiate, procedurile de executare a lucrării, inclusiv elementele de semnalizare și siguranță specifice).