Încep construcțiile de autostrăzi? Crețu: România are la dispoziție, pentru investiții în transport, 5,1 miliarde euro fonduri europene. Această șansă trebuie folosită la maximum

România are la dispoziție pentru investiții în transport peste 6,8 miliarde de euro, din care 5,1 miliarde euro din fonduri europene, a declarat comisarul european Corina Crețu, subliniind că această șansă istorică trebuie folosită la maximum.
„România are la dispoziție, în prezent, pentru investiții în transport, peste 6,8 miliarde de euro, din care 5,1 miliarde din fonduri europene. Această șansă istorică trebuie folosită la maximum", a spus Corina Crețu, subliniind necesitatea utilizării depline a fondurilor disponibile.
Conform unui comunicat al Reprezentanței din România a Comisiei Europene, comisarul european pentru politică regională Corina Crețu l-a primit miercuri, la Bruxelles, pe ministrul român al Transporturilor, Răzvan Cuc. În cadrul întâlnirii cei doi au discutat despre stadiul implementării proiectelor din domeniu, finanțate prin intermediul politicii de coeziune.
Oficial european a subliniat beneficiile aduse de fondurile europene, ce au făcut posibilă extinderea și îmbunătățirea rețelei de transport din România, precum în cazul tronsoanelor Nădlac-Lugoj și București-Constanța, parte a coridoarelor trans-europene, prin renovarea a 301 km de infrastructură, iar în cadrul rețelei rutiere TEN-T, mai mult de 2.400 km de drumuri județene au fost reabilitați.
În cadrul discuțiilor, ministrul Transporturilor a prezentat angajamentul autorităților române de a finaliza investițiile în curs de desfășurare și de a asigura începerea noilor proiecte de transport. Printre acestea au fost menționate autostrada Sibiu-Pitești, centura de sud a Bucureștiului, calea ferată Radna-Gurasada-Simeria, cât și investițiile în alte coridoare trans-europene, precum autostrada Târgu-Mureș-Iași.
De asemenea, ministrul român a expus planul autorităților naționale pentru îndeplinirea condiționalităților ex-ante.
„Condiționalitățile ex-ante pentru transport nu sunt doar niște formalități. Am salutat adoptarea Masterplanului de Transport în 2016, însă mai sunt alte acțiuni din cadrul acestui plan care încă trebuie îndeplinite, precum reforma feroviară, contractele de performanță și consolidarea capacității administrative pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pentru Căile Ferate Române. Am mare încredere că autoritățile din România și în special Ministrul Transporturilor vor depune toate eforturile necesare în acest sens", a adăugat comisarul european.
În perioada de programare 2007-2013, aproximativ 5,1 miliarde de euro din Fondurile structurale și de investiții europene au fost alocate domeniului transporturilor din România. În perioada curentă (2014-2020), Programul Operațional pentru Infrastructură Mare beneficiază de o alocare de aproximativ 9,4 miliarde de euro din Fondul de coeziune și din Fondul european de dezvoltare regională.
„România are la dispoziție, în prezent, pentru investiții în transport, peste 6,8 miliarde de euro, din care 5,1 miliarde din fonduri europene. Această șansă istorică trebuie folosită la maximum", a spus Corina Crețu, subliniind necesitatea utilizării depline a fondurilor disponibile.
Conform unui comunicat al Reprezentanței din România a Comisiei Europene, comisarul european pentru politică regională Corina Crețu l-a primit miercuri, la Bruxelles, pe ministrul român al Transporturilor, Răzvan Cuc. În cadrul întâlnirii cei doi au discutat despre stadiul implementării proiectelor din domeniu, finanțate prin intermediul politicii de coeziune.
Oficial european a subliniat beneficiile aduse de fondurile europene, ce au făcut posibilă extinderea și îmbunătățirea rețelei de transport din România, precum în cazul tronsoanelor Nădlac-Lugoj și București-Constanța, parte a coridoarelor trans-europene, prin renovarea a 301 km de infrastructură, iar în cadrul rețelei rutiere TEN-T, mai mult de 2.400 km de drumuri județene au fost reabilitați.
În cadrul discuțiilor, ministrul Transporturilor a prezentat angajamentul autorităților române de a finaliza investițiile în curs de desfășurare și de a asigura începerea noilor proiecte de transport. Printre acestea au fost menționate autostrada Sibiu-Pitești, centura de sud a Bucureștiului, calea ferată Radna-Gurasada-Simeria, cât și investițiile în alte coridoare trans-europene, precum autostrada Târgu-Mureș-Iași.
De asemenea, ministrul român a expus planul autorităților naționale pentru îndeplinirea condiționalităților ex-ante.
„Condiționalitățile ex-ante pentru transport nu sunt doar niște formalități. Am salutat adoptarea Masterplanului de Transport în 2016, însă mai sunt alte acțiuni din cadrul acestui plan care încă trebuie îndeplinite, precum reforma feroviară, contractele de performanță și consolidarea capacității administrative pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pentru Căile Ferate Române. Am mare încredere că autoritățile din România și în special Ministrul Transporturilor vor depune toate eforturile necesare în acest sens", a adăugat comisarul european.
În perioada de programare 2007-2013, aproximativ 5,1 miliarde de euro din Fondurile structurale și de investiții europene au fost alocate domeniului transporturilor din România. În perioada curentă (2014-2020), Programul Operațional pentru Infrastructură Mare beneficiază de o alocare de aproximativ 9,4 miliarde de euro din Fondul de coeziune și din Fondul european de dezvoltare regională.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Încercare disperată de intimidare la adresa televiziunii Realitatea PLUS. Procurorul soroșist Marius Iacob ar dori să o citeze pe Anca Alexandrescu la Parchet

BREAKING! George Simion și Anamaria Gavrilă, candidații suveraniști la prezidențiale

American Conservative: E timpul să o rupem cu România. Primul pas: închiderea bazelor americane

Un jurnalist american aflat pe Lista Neagră a Ucrainei a fost ucis în fața casei sale. Ziaristul Jamie White lucra la site-ul InfoWars care l-a intervievat și pe Călin Georgescu. Alex Jones acuză mâna criminală a Rețelei Soros

Washington Times: Ce naiba se întâmplă în România?

GEORGE SIMION VALIDAT LA CCR: Poate merge la Președinție! Susținere pentru candidatul AUR din SUA și Europa. Elon Musk pro-George Simion - FOTO
Recomandările noastre

Kievul tocmai a aruncat în aer Negocierile de Pace – România, în pericol maxim!

Elefanții, porcul spinos și lebăda neagră

Călin Georgescu după interzicerea lui de către CCR: Ați avut ocazia să vedeți iadul: nu suntem liberi nici în România, nici în Europa. Rămâneți în credință. Vă mulțumesc, a fost o onoare sa fim împreună în această chemare istorică! - DISCURSUL INTEGRAL

ALERTĂ: BEC A RESPINS CANDIDATURA LUI GEORGESCU! Românii în stradă pentru Călin Georgescu: Se strigă HOȚII! Intervin SCUTIERII ca în '89. JANDARMII DAU CU GAZ! Elon Musk: O NEBUNIE! Democrația a murit în România!
Secțiuni: Politic
Persoane: Corina Crețu
Subiecte: Autostrăzi România Fonduri europene România
Organizații: Ministerul Transporturilor Uniunea Europeană
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)