Pe grupul intern de Facebook „USR - Poiana lui Iocan” au apărut discuții legate de nereguli ale filialei județene Giurgiu: trei contracte neonorate în timpul campaniei pentru europarlamentare, a câte 5.000 de lei fiecare, semnate cu firme deținute de membrii partidului, potrivit mesajelor obținute de Mediafax.

Andreea Talmazan, membră a USR, a postat pe Facebook detalii despre cele trei contracte, unul pentru închirierea sediului de campanie al USR, altul pentru administrarea contului de social media și emiterea comunicatelor depresă în campania pentru europarlamentare, altul pentru cercetări sociologice. Aceasta a adăugat că banii investiți de USR Giurgiu în campanie nu au generat rezultatele agreate prin contract, iar cei care s-au angajat să le implementeze nu au trimis rapoarte despre munca prestată.

„Ați uitat de Giurgiu? Vă reamintesc. A fost descoperită o situație ciudată, spunea colega noastră, responsabil financiar BJ Giurgiu. Mai precis, sunt trei contracte, în valoare de 5.000 de lei fiecare, cu trei firme ale unor membri USR.

Un contract cu firma Breazu Renting Center SRL, în valoare de 5.000 de lei, pentru închirierea unui sediu de campanie. Cosmin Andronache, preșdintele filialei județene Giurgiu, spune în postarea sa că banii, plătiți la începutul lunii iunie, au fost returnați. Nu spune când, mai exact. De reținut că Andronache Cosmin este proprietarul clădirii în care se află sediul firmei pe care o deține cu încă un asociat și care a subînchiriat spațiul filialei județene Giurgiu.

Un al doilea contract est cu firma Eriska, înființată în octombrie 2018, care are sediul în același spațiu cu USR Giurgiu, firmă care-i aparține lui Mirel Valentin Axinte. Mirel Axinte a intrat în USR pe 5 noiembrie 2018. Din noiembrie primește lunar 500 de lei pentru administrare cont social-media pentru redactarea și trimiterea de comunicate de presă și pentru analize politice. Pntru luna de campanie a încasat 5.000 de lei. De remarcat este faptul că pagina de FB USR Giurgiu este la 1.000 și un pic de like-uri, în toată campania nu a avut nicio postare proprie, ci doar redistribuiri sau repostări de pe pagina națională. La o simplă căutare pe Google, singura realizare notabilă est o conferință de presă postată pe youtube cu 92 de vizualizări. Pentru luna de campanie nu există niciun raport!

Un al treilea contract este cu firma Tavimed, a președintelui filialei Ogrăzeni, Alexandru Ionuț Ciprian. Obiectivul contractului îl reprezintă cercetările sociologice. La un alt search pe google, nu am găsit nimic lgat de vreo măsurare sociologică în Giurgiu. Dar nici vro firmă care are codul CAEN 4520 (întreținere și reparații auto). Pentru că nu s-a făcut niciodată publică lista cu angajații de la Secretariatul General al USR, nu știam că Alexandru Ionuț Ciprian este unul dintre ei. Am aflat de la colegii din USR care au astfel de informații. Pentru luna de campanie nu există NICIUN RAPORT. Deși le-am solicitat în mod repetat, nici Cosmin Andronache, nici Mirel Axinte, nici Alexandru Ionuț Ciprian nu au prezentat vreun raport al muncii celor doi”, a declarat Andreea Talmazan, în grupul intern de Facebook al USR, potrivit mesajului obținut de Mediafax.


„Cristian Ghinea, după, cum ați aflat, îi acuză pe colegii mei Bogdan Stroe, Teodora Stoian și Sorin Pavel cum că au făcut aranjamente pe banii partidului. Îi acuză că sunt prieteni și că din acastă calitate primii doi i-ar fi atribuit un contract celui de-al treilea”, adaugă Andreea Talazman pe grupul de social media al USR, în legătură cu alte nereguli semnalate de filiala Sectorului 3 - București.

O altă membră a USR Giurgiu, Iulia Ramona, s-a plâns pe grupul intern de socializare al partidului că acesta se laudă cu șapte filiale locale, dintre care șase nu ar exista în acte.

„În data de 7 iunie am primit situația plăților de campanie până la acea dată, pentru filiala noastră. Am descoperit astfel trei plăți de câte 5.000 de lei fiecare, către trei firme din județ. Una dintre ele este pentru închiriere sediu de campanie. Noi nu am avut sediu de campanie. Una este pentru servicii de administrare cont social media (pagina de FB a filialei), pentru realizare comunicate de presă și analize politice. Pe perioada campaniei nu s-a investit nici un leu în pagina Filialei Județene, nu s-a produs conținut local, ci doar au fost preluate postări de pe pagina națională. Nu s-au realizat și trimis comunicate de presă. Nu s-a realizat nicio analiză politică. Una este pentru o firmă în baza unui contract în care se angaja să se facă cercetări sociologice. Nu s-a realizat nicio cercetare sociologică. Iar firma are ca obiect de activitate codul CAEN 4520. (întreținerea și repararea autovehiculelor - n.red.) 

Mai adaug că una dintre firme este administrată de președintele filialei județene Giurgiu, iar cealaltă firmă este administrată de președintele filialei locale Ogrăzeni. Ce ar mai fi de adăugat: Deși Giurgiu se laudă cu 7 filiale locale, 6 dintre acestea nu există în acte. Adică, nu există cerere de înființare filială locală, nu există decizie BJ de înființare filială locală și implicit nu există procesul verbal de înființare filială locală în baza deciziei BJ. Toate acestea fac subiectul unei sesizări trimise către BN”, a precizat Iulia Ramona pe grupul intern de socializare al USR.

Unii membri ai USR, printre care și europarlamentarul ales Cristian Ghinea, s-au revoltat recent în urma dezvăluirii că o agenție de publicitate administrată de useristul Sorin Pavel ar fi încasat 8.000 de euro pentru servicii de promovare a partidului în mass-media pe durata campaniei pentru alegerile europarlamentare. Nemulțumiții au denunțat ca o problemă de etică faptul că un membru al formațiunii este în același timp angajat al firmei care a prestat partidului servicii pe bază de contract. În replică, alți membri USR au comentat că motivul pentru care Cristian Ghinea aduce astfel de acuzații ar fi interesul lui de a obține funcția de conducere a filialei USR Sector 3 București, unde se vor organiza duminică alegeri interne.


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.