ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Dan Costescu, fostul ministru al Transporturilor, a vorbit despre neînțelegerile cu premierul Dacian Cioloș. În primul rând, spune el, erau abordări diferite pe partea de comunicare.

„Eu eram de părere că trebuie să avem ceva concret, să avem niște pași serioși, fundamentați. Solicitările erau de a comunica mai des. Era cumva împotriva stilului din privat în care, atunci când ai un obiectiv important, de obicei, mergi pe silent înainte și abia când l-ai bifat 100% raportezi”, a spus Costescu pentru gandul.info.

De aici și partea a doua, invocată și de premier când a anunțat remaniarea. Situația de la CNADNR, mai exact restructurarea Companiei de autostrăzi.

„Am spus că o restructurare la o companie de asemenea dimensiuni și importanța CNADNR nu poate să dureze mai puțin de 2-3 ani, dar ne-o asumăm să o facem într-un an. Dânsul ar fi vrut undeva și mai devreme. Aici nu am găsit nicio cale comună pentru a rezolva acest lucru pentru că eu am pornit această restructurare, ea este în desfășurare, s-au făcut pașii. (...)Ce îmi doresc este ca acest lucru să continue în același mod în care l-am început, cu pași bine calculați, pe un fundament solid pentru că astfel ne-am asuma riscul ca dintr-o companie eficientă să o separăm, numai de dragul de a o anunța la televizor, să ne alegem cu două companii ineficiente ceea ce ar fi dezastru pentru infrastructura din România”, explică fostul ministru.

Costescu susține că la CNADNR sunt foarte mulți bani, dar eficiența oamenilor care lucrează acolo lasă de dorit.

„Nu poți să gestionezi miliarde cu oameni plătiți cu 200 de euro. (...) Nu poți să aduci un absolvent, să-l plătești cu 900 de lei, când el, de la o firmă de construcții care îl vrea apoi pe șantier este plătit cu 300 de euro în anii terminali. Ar trebui să aibă o atitudine foarte patriotică spre masochistă ca să accepte după o bursă de 300 de euro pe lună să intre la un salariu de 200 de euro. Prima discuție pe care am avut-o cu premierul a fost înainte de nominalizare și prima oară când i-am spus de ce nu pot să vin la Ministerul Transporturilor i-am spus că este un aparat central prost plătit, demotivat și cu care nu cred că pot să duc proiectele acestea până la capăt”, a mai spus fostul ministru.