ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Viorel Florescu, polițistul care a vorbit la 112 cu Alexandra, spune într-un interviu acordat Antenei 3 că ofițerii care preiau apelurile de la STS (Serviciul de Telecomunicații Speciale) au un timp limitat în care trebuie să-și dea seama de natura urgenței, iar serviciul nu are capacitatea tehnică de a localiza telefonul cu o exactitate mai mică de 5-7 kilometri.

Precizările acestuia vin în contextul apariției stenogramelor convorbirilor dintre Florescu și Alexandra, la 112.

„Apelul de la orice apelant din țară e preluat de STS. După ce strâng câteva date preliminare, apelul ni se trimite nouă prin aplicația asta care este în vigoare și funcționează. După care și noi, la rândul nostru, în limita timpului disponibil... De ce zic timp disponibil? Pentru că apelurile vin unul după altul. Nu există, să zicem, avem liber o oră și putem sta de vorbă cu apelantul cât dorim din acest timp. Nu. Timpul este limitat. În momentul în care apare un alt apel, noi trebuie să răspundem la acel apel în 9 secunde. Cam în atât timp trebuie să luăm contact cu acel apelant. Și când cu cel anterior nu am terminat, încercăm, nu să terminăm discuția, dar să strângem discuția să răspundem și la celălalt apel, în timpul cât mai util pentru că nu cunoaștem dacă apelantul care așteaptă pe linie, nu cunoaștem ce urgență este acolo”, a spus Polițistul la Antena 3.

Acesta spune că ofițerii în poziția sa nu cunosc în detaliu orașele țării, ci au la dispoziție numai hărți.

„Noi fiind în Slatina și nu avem decât harta județului Olt de la A la Z. În rest, că e cartierul Bold, că e strada Bold sau știu eu ce dig mai este pe-acolo, nu cunoști. Și atunci asta e presiunea timpului, să obțin și date, să le comunic și la cei din teren pentru că ei știu”, a mai declarat el.

Florescu spune că în situația în care există doar un singur om care răspunde singur timp de 24 de ore, este foarte greu să nu existe greșeli.

„Faptul că trebuie să preiau și acel apel și sunt singur, singur preiau apelurile, nu am pe nimeni lângă mine, ca să preia apelurile și eu să stau de vorbă liniștit cu fata asta. Deci nu avem sistemul ăsta de 2-3 lucrători sau măcar 2. Măcar 2. mi-am dorit de nu știu când. Așa suntem. O singură persoană pe acea tură de 24 de ore. Și apelurile încercăm să le luăm la maximum, cât se poate, să limităm...[...] Eu preiau pe tură toate apelurile care vin în 24 de ore, din tot județul și din țară, care mai vin. Eu singur. Nu avem. A fost odată o organigramă, țin minte, de mai multe persoane, de 10 am înțeles. 10 funcții. Și am rămas doar 5. De când sunt eu acolo, de 6-7 ani suntem unu pe tură. Vă dați seama? De atâta timp. Nu putem. E imposibil, apar și câte două apeluri câteodată. Situații cum am avut aici anterior, două am avut deodată. Trebuie să răspund și la ele, să o preiau și pe Alexandra, și pe apelul care vine. Toate curg. Toate curg. Nu poți de unu singur, e inuman”, a declarat el.