ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Sistemul informatic al cardului de sănătate nu funcționează, miercuri, pentru a treia zi consecutiv.

De aproape trei zile, inginerii Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nu reușesc să remedieze defecțiunea care practic a blocat sistemul. Doar cu intermitențe pot fi validate cu cardul rețetele și biletele de trimitere. Mulți pacienți nu au mai putut beneficia de medicamente gratuite. Medicii se tem că li se vor imputa costurile rețetelor care nu au putut fi validate cu cardul. Au termen doar trei zile lucrătoare să urce în sistem serviciile acordate în regim offline.

Potrivit ministrului Vlad Voiculescu, în cazul în care nu va fi rezolvată problema informatică, una dintre soluțiile care ar putea fi adoptate se referă la "relaxarea limitărilor" din contractul cadru printr-o modificare legislativă.

"CNAS precizează că, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, serviciile medicale acordate offline vor putea fi raportate și validate de sistemul informatic în termen de trei zile lucrătoare după cea în care s-a acordat serviciul respectiv, astfel: pentru serviciile acordate în cursul zilei de luni, 10 octombrie 2016, raportarea și validarea se poate face până joi, 13 octombrie 2016, orele 23.59; pentru serviciile acordate în cursul zilei de marți, 11 octombrie 2016, raportarea și validarea se poate face până vineri, 14 octombrie 2016, orele 23.59; pentru serviciile acordate în cursul zilei de miercuri, 12 octombrie 2016, raportarea și validarea se poate face până luni, 17 octombrie 2016, orele 23.59", potrivit unui comunicat de presă al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate postat, miercuri, pe site-ul instituției.

Conform datelor Direcției Generale Tehnologia Informației din cadrul CNAS, în cursul zilei de marți, la nivelul întregii țări au putut fi raportate și validate circa 50% din serviciile medicale efectuate, în medie, în cursul unei zile normale de lucru.

"CNAS cere scuze tuturor celor afectați de situația fortuită și menționează că depune toate eforturile pentru readucerea sistemului cardului național de sănătate, în cel mai scurt timp posibil, în parametri normali de funcționare", se mai arată în comunicatul de presă.