Radio România Antena Satelor, cu sprijinul Asociației „Pro Consumatori”, desfășoară în perioada 15 - 30 martie 2019 campania media "Trăiește natural, mănâncă tradițional!”, un demers de promovare a produselor tradiționale românești susținut de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale și Fundația „Mâine va fi mai bine” - se arată într-un comunicat al Asociației Pro Consumatori.

A mânca tradițional românește nu este un moft și nici un slogan oarecare de marketing, ci este perpetuarea unui fel românesc de a fi la care suntem adaptați biologic, este menținerea în circulație a unui patrimoniu național, gustul și savoarea cu care au crescut generații după generații și un sprijin pentru truda unor mâini de român, susțin organizatorii.

Obiectivul concret al campaniei radio derulate de „Antena Satelor” este de a încuraja consumul de produse tradiționale românești, preparate după rețete vechi, fără aditivi, și de a promova micii producători din zona rurală.
Seria de emisiuni de dezbateri radio va fi, totodată, prilej de analiză a problemelor cu care se confruntă producătorii de produse tradiționale românești. Alte subiecte abordate în emisiuni vor fi legate de perspectivele anului 2019 privind comerțul cu produse tradiționale, înregistrarea produselor tradiționale la nivel național și european, programele guvernamentale și europene de susținere a producătorilor de produse tradiționale, siguranța alimentară a produselor tradiționale, aspecte fiscale și legislative specifice, precum și alte teme de interes pentru producătorii și consumatorii de produse tradiționale.

Informări și articole online care să sprijine mesajul și obiectivele campaniei se vor posta pe site-urile Radio România Antena Satelor, Asociația „Pro Consumatori” și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Campania beneficiază și de susținerea unor personalități ale vieții culturale și sportive precum: Ivan Patzaichin, Daniela Sofronie, Mitică Popescu, Mihai Mălaimare, Alexandru Pugna, Constantin Enceanu, Ovidiu Purdea Someș.

Conferința de lansare a campaniei media „Trăiește natural, mănâncă tradițional!” a avut loc vineri, 15 martie 2019, de Ziua Internațională a Consumatorilor, la Hotel „Capitol” din București. La eveniment au participat conf. univ. dr. Costel Stanciu (președintele Asociației „Pro Consumatori”), dr. ec. Emil Bojin (vicepreședintele Asociației „Pro Consumatori”), Alexandru Valentin Țachianu (secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale), Valentin Marin (manager al Radio România - Antena Satelor), Clara Iancu (redactor-șef al Radio România - Antena Satelor), dr. Ovidiu Valentin Zvorișteanu (director executiv al Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor București), Andrei Dorobanțu (consilier personal la Ministerul Sănătății), Bibiana Stanciulov (director general al Sonimpex Topoloveni), producători de produse tradiționale atestate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

„Studiile realizate de APC în ultimii ani au scos la iveală o serie de aspecte mai puțin plăcute ce țin de calitatea produselor alimentare fabricate la nivel industrial, cum ar fi: cârnați țărănești cu 7 E-uri, 9 din 10 mărci de cârnați sunt afumați cu fum lichid/aroma de fum, 4 din 10 mărci de cârnați sunt colorați cu carmin, 3 din 10 mărci de salam de vară nu conțin carne de vită, 7 din 10 mărci de parizer conțin monoglutamat de sodiu și carmin, 4 din 10 mărci de crenvurști conțin carmin, 7 din 10 mărci de pâine feliată și ambalată conțin conservanți, 8 din 10 mărci de bulion/pastă de tomate sunt fabricate din concentrat de tomate de proveniență necunoscută pentru consumatori, 8 din 10 mărci de lapte conțin lapte prelucrat, 3 din 10 mărci de ardei capia conțin zaharină, castraveți din India, murați în Romania cu adaos de metabisulfit de sodiu și clorură de calciu, zacuscă cu ciuperci și 5 lingurițe de zahăr, dulceață de zmeură cu carmin și aromă de dude. Acestea sunt doar câteva din concluziile studiilor realizate de APC care arată cât de mult au fost denaturate alimentele consumate de români. Alternativa la astfel de produse o constituie produsele tradiționale atestate, al căror preț de vânzare este mai mic decat cel al produselor Premium fabricate de industrie”, a afirmat conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele Asociației „Pro Consumatori”.

Această campanie de informare este susținută de personalități din toate domeniile vieții publice: profesorii universitari Doina Pleșca (medic primar pediatru) și Gabriel Predoi (decanul Facultății de Medicină Veterinară din București), doctorița Gindrovel Dumitra (medic de familie), arhitectul Teodor Frolu, inginerul agronom și fermierul Vasile Lungu, canoistul Ivan Patzachin, gimnasta Daniela Sofronie, consultantul în management financiar Silvia Bogdan,consultantul și auditorul financiar Adrian Bența, actorii Mihai Mălaimare și Mitică Popescu, interpreții de folclor Constantin Enceanu și Ovidiu Purdea Someș ș.a.