Oamenii de știință afirmă că au creat primul organism hibrid om-maimuță din lume, într-un laborator din China, informează The Independent

Cercetătorii, al căror scop este să folosească animale pentru a crea organe pentru transplanturi care să salveze vieți omenești, consideră crearea hibridului un pas important.

Aceștia au promis că își vor continua experimentele folosind primate.

Echipa științifică a dezvăluit că a injectat celule stem umane capabile să creeze orice tip de țesut într-un embrion de maimuță.

Experimentul a fost oprit înainte ca embrionul să devină îndeajuns de matur pentru naștere.

Embrionul a fost în prealabil modificat genetic pentru a se dezactiva genele care controlează creșterea organelor.

Studiul a suscitat îngrijorări de natură etică, pe fondul temerii că celulele stem umane ar putea migra către creier.

Angel Raya, de la Centrul de Medicină Regenerativă din Barcelona, a afirmat că experimentele pe organisme constituite din celule provenite de la două specii s-au lovit de „bariere etice”.

„Ce se întâmplă dacă celulele stem se eliberează și formează neuroni umani în creierul animalului? Ar avea acesta conștiință? Și ce se întâmplă dacă aceste celule stem se transformă în celule spermatice?”, a relatat acesta reporterilor ziarului El Pais.

Pe de altă parte, Estrella Nunez, de la Universitatea Catolică din Murcia, în calitate de colaborator al proiectului, a spus că au fost implementate mecanisme care să genereze autodistrugerea celulelor umane în cazul migrării acestora către creierul hibridului.

Estrella Nunez afirmă că rezultatele sunt promițătoare. Cercetarea a fost costisitoare, beneficiind în mare măsură de finanțare din partea Universității.

„Dacă punem laolaltă cercetarea om/porc, om/șobolan și om/maimuță, se ajunge la un total de sute de mii de euro”, a spus colaboratoarea.

La rândul său, Dr Angel Raya a relatat că oamenii de știință au stabilit prin convenție un prag la a 14-a zi de gestație, o perioadă de timp considerată insuficientă pentru ca embrionul să poată dezvolta un sistem nervos central uman. Toți embrionii hibrizi sunt distruși înainte de atingerea acestei vârste.

Juan Carlos Izpisua, care a creat primul hibrid om-porc din lume în 2017 și a condus cel mai recent experiment a declarat: „În prezent încercăm nu doar să înaintăm și să continuăm experimentele cu celule umane și celule de rozătoare și porci, ci și cu primate non-umane. Spania este o țară pionier și lider mondial în aceste investigații”.

Juan Carlos Izpisua, who created the world’s first human-pig hybrid in 2017 and led the latest experiment, said: "We are now trying not only to move forward and continue experimenting with human cells and rodent and pig cells, but also with non-human primates. Our country is a pioneer and a world leader in these investigations.”

Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews