InfoCons a analizat 21 de de tipuri de produse vândute cu eticheta bio pe piața din România.

Rezultatele studiului arată că doar 19% dintre produsele bio sunt integral naturale. Restul de 81% au un E sau două în compoziție și, în unele cazuri, chiar și 3 E-uri:

- 19% din produsele analizate nu conține E-uri

- 48% din produsele analizate au in continut 1 E;

- 24% din produsele analizate au in continut 2 E-uri;

- 9% din produsele analizate au in continut 3 E-uri.

Dacă în cazul produselor BIO de tip ciocolată a fost identificat un număr maxim de 3 E-uri, media fiind de 1 E/produs, în cadrul produselor obișnuite analizate în studiile anterioare putem observa un maxim de 4 E-uri, cu o medie de 2 E-uri / produs în cazul ciocolatei cu lapte și un maxim de 8 E-uri, cu o medie de 2-3 E-uri / produs în cazul pralinelor de ciocolată.

În ceea ce privește Iaurtul cu fructe, în cazul produselor BIO constatăm un maxim de 2 E-uri, aceasta fiind și media per produs, comparativ cu un maxim de 6 E-uri întâlnit în cazul produselor obișnuite cuprinse în studiul anterior pe produse tip iaurt cu fructe. Diferența este sesizată și în cazul conținutului de fruct, dacă în cazul produselor BIO acesta este reprezentat exclusiv de produse naturale, în cazul produselor obișnuite fructul poate fi înlocuit sau suplimentat de aromele sintetice.

Maioneza BIO cuprinsă în acest studiu prezintă un adaos de 2 aditivi alimentari, față de un maxim de 7 E-uri regăsite în studiul anterior pe produse tip maioneză, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.

Produsul BIO tip ketchup cuprins în studiul actual nu conține aditivi alimentari, față de produsele cuprinse în studiul anterior pe produse tip ketchup, în care s-a regăsit un maxim de 9 E-uri, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.

O altă descoperire a fost că de pe etichetele a 47% dintre produsele bio analizate lipseau detaliile privind alergenii.



2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.