ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Sistemul informatic al cardului național de asigurări de sănătate este indisponibil marți, începând cu ora 11,00, din cauza unor probleme tehnice, potrivit unor informații publicate pe site-ul CNAS.

Potrivit sursei citate, până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.

„Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 361 — 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate", precizează CNAS.
 
În 10 octombrie, sistemul informatic al cardului național de sănătate a fost nefuncțional pentru mai bine de 24 de ore, cea mai de durată avarie, după o alta de opt ore, iar președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Radu Țibichi, spunea că va solicita un raport pentru a afla cauzele care au determinat o astfel de problemă. 

În 26 octombrie, Guvernul a emis o Hotărâre care dă posibilitatea ca președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate să emită un ordin astfel încât atunci când sistemul online nu funcționează corespunzător, totuși medicii de familie, farmaciile, spitalele care prestează un serviciu, eliberează un medicament să poată transmite documentele relevante într-un sistem offline.

Astfel, pentru a fi evitată apariția de disfuncționalități în accesul asiguraților la serviciile medicale, atunci când se produc întreruperi în funcționarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), Guvernul a modificat și completat două acte normative.

Președintele CNAS emite ordin, până la termenul de raportare a activității lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcționarea PIAS. Ordinul, care se publică pe site-ul CNAS, cuprinde condițiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate offline și condițiile de validare a acestora, în cazul imposibilității de a utiliza online sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate, parte componentă a PIAS, ca urmare a întreruperii funcționării acestei platforme.