ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


14% din produsele analizate au în conținut 10 E-uri. Au fost analizate 35 de tipuri de vopsea de ouă, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentații InfoCons din supermarket-uri, de la trei producători/ furnizori /distribuitori: Dr. Oetker RO S.R.L., Take Inteligent S.R.L., Hometex S.R.L.
 
Aproape 95 % dintre produsele ce au făcut obiectul studiului au menționată pe etichetă capacitatea de vopsire, acestea variază în funcție de gramajul plicului și tipul de vopsea folosită.

Numărul de E-uri (aditivi alimentari) conținute în produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 1 și 10 E-uri, astfel:

3 % din produsele analizate au în conținut 1 E - vopsea praf;
20 % din produse analizate au în conținut 2 E – vopsea praf/ganulata;
9 % din produse analizate au în conținut 3 E – vopsea granulate și vopsea lichidă;
11 % din produsele analizate au în conținut 4 E –vopsea lichidă;
14 % din produsele analizate au în conținut 5 E –vopsea lichidă;
9 % din produsele analizate au în conținut 6 E –vopsea lichidă;
3 % din produsele analizate au în conținut 7 E –vopsea lichidă;
11 % din produsele analizate au în conținut 8 E –vopsea lichidă;
6 % din produsele analizate au în conținut 9 E –vopsea lichidă;
14 % din produsele analizate au în conținut 10 E – vopsea lichidă.

Toate produsele studiate au menționat pe etichetă informațiile privind gramajul atât / produs cât și / pachet, aceasta variază de la 5 grame / produs până la 12 grame / produs pentru cele ambalate individual și de la 15 grame (3 buc * 5 g) până la 28 grame (4 buc * 7 g) pentru cele ambalate la set.
 
Studiul a fost realizat de InfoCons în perioada 25 martie – 4 aprilie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip vopsea de ouă, existente pe piața românească.