Ce este OBD-II și unde se găsește mufa de conectare (P)
Un scurt istoric:
In 1966, conducerea statului american California a dat o lege prin care se impunea folosirea unor sisteme de controlare a emisiilor, pentru a reduce poluarea din Los Angeles. Statele Unite au aplicat masura pentru toate statele in 1968.
Ulterior, in 1970, Congresul a emis The Clean Air Act si au fondat Agentia Nationala de Protectie a Mediului, numita EPA. Focusul EPA a fost pe emisiile masinilor si au impus multe reglementari pentru a limita poluarea. Pentru a se alinia la aceste reguli, producatorii de automobile au trebuit sa se focuseze pe diagnoza de la bord a masinilor.
Acest sistem de diagnoza se numeste OBD si este folosit pentru a controla electronic functiile masinii si a diagnostica problemele motorului.
La inceput, masurile impuse de EPA erau putine si fiecare producator avea propriul sistem de diagnoza. In 1988 insa, sistemul OBD-II a fost reglementat la nivel national de catre SAE, Society of Automotive Engineers si de la 1 Ianuarie 1996, toate masinile cu combustie interna vandute in America erau obligate sa aiba acest sistem implementat.
Intrebarea este: de ce avem nevoie de OBD-II?
OBD2 stabileste si tine sub control emisiile in functie de un standard bine determinat de producatorul masinii. Astfel, producatorii pot fi evaluati individual. Pe langa asta, OBD2 ofera o interfata de diagnoza detaliata a masinii, asigurand-se ca toate sistemele functioneaza in parametrii producatorului ( OEM ) si ajuta la identificarea problemelor, cum ar fi, celebrul martor de bord, Check-Engine.
Multi se intreaba daca masina lor are OBD-2?
Daca masina ta este cu combustie interna si a fost produsa dupa 1996, da.
Unde se gaseste mufa de conectare de la OBD-II?
EPA a obligat toti producatorii ca mufa sa fie la mai putin de 1 metru de scaunul soferului si sa nu ai nevoie de scule speciale pentru a o accesa. In general, vei gasi mufa in stanga volanului, sub contactele de reglare a pozitiei farurilor.
Unde pot sa gasesc codurile de eroare OBD-2 explicate?
Evident, ai ajuns la aceasta intrebare avand o problema cu masina si nu prea multa experienta in reparatii acasa. Probabil mecanicul ti-a spus ca ai urmatoarele coduri de eroare: P0034, P814, etc si e normal sa vrei sa aflii ce inseamna.
Nimic mai simplu, poti cauta explicatia fiecarui cod existent pe DailyDriven.ro.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)