ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Zona de e-comerț din România a beneficiat de o evoluție ascendentă în timpul crizei sanitare din 2020. De altfel, statisticile Uniunii Europene indică faptul că România și Bulgaria sunt două dintre statele cu o creștere remarcabilă (de peste 30%) pe acest segment de comerț în acest an. O evoluție pozitivă, în condițiile în care românii sunt considerați conservatori în privința modului în care își fac cumpărăturile (în special din magazinele terestre, iar 90% dintre aceștia plătesc folosind bani cash sau plata în numerar la comenzile plasate online). Iar trendul pare să se mențină și pentru anii următori, în condițiile în care situația sanitară este incertă la nivel regional și global.

e-Comerț – modalitatea cea mai sigură de a-ți face cumpărăturile pe timp de pandemie

Având în vedere factorii sanitari care condiționează actul comercial în condiții normale de siguranță, românii au înțeles că își pot face cumpărăturile la fel de eficient și din magazinele online. Mai mult decât atât, pe lângă siguranță și varietatea produselor, precum și disponibilitatea lor la diverși furnizori, cumpărăturile din magazenile digitale prezintă și alte avantaje, în special în ceea ce privește prețurile. Reducerile, ofertele promoționale, programele de loialitate, cupoanele cu discount-uri și alte beneficii similare sunt un avantaj cert de care ai parte online. Site-urile care colectează astfel de oferte de reduceri și coduri promo, precum Promocodius, ajută la eficientizarea modului în care pot fi făcute cumpărăturile zilnice sau de ocazie.

De altfel, în luna aprilie a acestui an, creșterile la vânzările online au fost spectaculoase în comparație cu perioada similară a anului 2019. Au fost înregistrate salturi impresionante la categoria produse de înfrumusețare (309,5%), articole pentru copii, inclusiv jucării destinate acestora (265,9%), produse pentru grădinărit (88,5%), electronice și articole IT (38,5%) și la achiziția de cărți, filme, muzică și e-books (22,4%). Sectorul de modă rămâne cea mai vastă piață de desfacere online (cotată la o valoare de 943 milioane USD în 2020). Așadar, nu este nicio surpriză faptul că pasionații de cumpărături caută în permanență modalități de a face cumpărături cât mai avantajoase și, din fericire, sunt multe oferte în magazinele de îmbrăcăminte și încălțăminte. Ofertele de reduceri și coduri promo pentru Factcool prin acest link le permit cumpărătorilor interesați de această categorie de produse să aibă parte de oferte avantajoase atunci când cumpără online.

Cum a evoluat e-comerțul românesc în raport cu celelalte state ale Uniunii Europene în timpul crizei sanitare?


Previziunile specialiștilor indică faptul că valoarea totală a achizițiilor online în 2020 se va ridica la peste 717 miliarde Euro. În acest context, repartiția pe zonele Europei au indicat faptul că statele din Europa de Vest conduc în topul achizițiilor online (70% din piața de e-comerț),  fiind urmate de țările din Europa de Sud (15%). Cele mai scăzute vânzări (raportat la cifra generală) s-au înregistrat în Europa de Nord (7%), Europa Centrală (6%) și Europa de Est (1%). Cu toate acestea, România a realizat o creștere a numărului de achiziții online de 30%, foarte mare în comparație cu procentele realizate de alte state mult mai bine cotate în acest sens: Belgia și Irlanda (7%), Austria (4%) și Islanda (3%).

România se încadrează în categoria statelor care achiziționează produse de la magazinele online locale. În acest top, pe primele locuri se situează Olanda (95% dintre persoane își fac cumpărăturile din magazinele digitale locale) și Polonia (94%). La polul opus se află Malta (96%) și Cipru (95%), state în care locuitorii preferă să-și facă cumpărăturile atât din magazinele online locale, cât și din afara țării sau a spațiului european. Nu trebuie uitat faptul că, în ciuda acestei creșteri semnificative, procentul cumpărătorilor români (31%) se numără printre cele mai scăzute la nivelul EU. Cei mai mulți cumpărători online sunt în Danemarca (86%) și în Olanda, Suedia și Germania (84%).

Ca urmare a crizei sanitare, mare parte dintre români va continua să cumpere online. Avantajele certe de care se bucură la cumpărăturile online (reduceri și oferte promoționale în majoritatea magazinelor, produse de brand, disponibilitate și varietate extinse) sunt lucrurile care i-au convins pe cumpărătorii români că achizițiile din magazinele digitale nu sunt doar mai facile și cu beneficii, ci pot fi efectuate și în condiții de siguranță maximă.