EUROSTAT. Românii sunt cei care accesează cel mai puțin internetul, din întreaga Uniune Europeană

Cea mai recentă ediție a portretului statistic realizat de EUROSTAT, „Viața femeilor și bărbaților în Europa”, arată că, în Uniunea Europeană, cele mai multe femei utilizează Internetul pentru rețelele sociale, iar bărbații îndeosebi pentru citirea știrilor.
Femeile din UE utilizează Internetul ceva mai puțin decât bărbații - 77% dintre femeile cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au utilizat Internetul cel puțin o dată pe săptămână în 2016, în comparație cu 81% dintre bărbați.
Conform datelor EUROSTAT, cel mai puțin stau pe Internet românii. 59% dintre bărbații și 54% dintre femeile din România, cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani, au accesat internetul cel puțin o dată pe săptămână în 2016.
Nici bulgarii nu au devenit total dependenți de Internet, doar 58% dintre bărbați și 57% dintre femei au simțit nevoia să acceseze online-ul.
La polul opus se află Norvegia, unde 96% dintre femei și 96% dintre bărbați au folosit Internetul cel puțin o dată pe săptămână, dar și Danemarca (94% dintre bărbați și 95% dintre femei).

Analizând în ce scop este folosit Internetul, statistica EUROSTAT arată că o proporție mai mică de femei decât de bărbați din UE au citit știri online (68% dintre femeile și 72% dintre bărbații care au utilizat Internetul în ultimele trei luni în 2016). Nu au existat diferențe majore în ceea ce privește utilizarea Internetului pentru convorbiri telefonice (38% dintre femei și 40% dintre bărbați), Internet banking (58% dintre femei și 60% dintre bărbați) și căutarea unui loc de muncă (22% dintre femei și 21% dintre bărbați în 2015). În ceea ce privește trimiterea și primirea de e-mail-uri, nu au existat diferențe (86% atât dintre femei cât și dintre bărbați).
Pe de altă parte, un procent mai mare de femei au utilizat Internetul pentru a participa la rețelele sociale (65% dintre femei și 61% dintre bărbați).
Utilizarea Internetului pentru achizițiile online pare a fi mai frecventă în rândul bărbaților. La nivelul Uniunii Europene, 65% dintre femeile care au utilizat Internetul au făcut cumpărături online în 2016, în comparație cu 67% dintre bărbați.
La capitolul achiziți online, țara noastră înregistrează cele mai mici procente: doar 19% dintre bărbații și 17% dintre femeile care au accesat Internetul au făcut-o pentru a cumpăra ceva. La polul opus este Germania, cu cele mai mari procente (83% dintre bărbați și 85% dintre femei).
Totuși, ceea ce se cumpără diferă între femei și bărbați. Femeile cumprără îmbrăcăminte pe Internet (68% dintre femeile care au făcut cumpărături online, în comparație cu 56% dintre bărbați), în timp ce bărbații achiziționează echipamente electronice (17% dintre femeile care au făcut cumpărături online și 31% dintre bărbați).
Există diferențe mai mici în ceea ce privește achiziționarea online de filme (20% dintre femeile care au făcut cumpărături online și 26% dintre bărbați), bunuri de uz casnic (43% și 45%), rezervarea transportului și a cazării (51% și 52%) și nicio diferență în ceea ce privește achiziționarea online de bilete la evenimente (38 % pentru ambele categorii).
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Sondaj AtlasIntel: George Simion, lider detașat în diaspora. Peste 60% pentru liderul AUR în turul al doilea

11 lucruri pe care le poți face în următoarele 11 zile pentru a închide alegerile din primul tur

George Simion: ”Pe 4 mai votăm turul 2 înapoi! Ori Planul A, ori Planul B, tot îl vom pune pe Călin Georgescu în fruntea Țării”

AUR propune modificarea Legii Curții Constituționale pentru a preveni abuzurile electorale și a alinia legislația românească la standardele europene

George Simion: ”Uniți suntem MEGA. Uniți suntem puternici! Avem datoria să reconstruim și să facem din nou măreț continentul nostru!”

George Simion: Este timpul să ne respectăm pentru a construi România de mâine. Participarea la dezbaterea de la Universitatea Babeș-Bolyai - VIDEO
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)