NASA a dat publicităţii noi date despre planeta Pluto. După seria de munți incredibil de înalți, oamenii de ştiinţă au surprins şi câmpiile înghețate de pe planetă.

NASA este interesată de o vastă câmpie de gheaţă care se află pe Pluto într-o zonă în formă de inimă, ce poartă numele astrologului care a descoperit planeta în anul 1930, Clyde Tombaugh, informează B1 TV.

Imaginile au venit de la sonda americană New Horizons, iar cercetătorii care participă la misiune sunt încântați de ce văd. Noile descoperiri duc la o creștere a interesului din partea NASA pentru câmpia înghețată aflată pe Pluto în zona cu forma de inimă Tombaugh.

"Nu este o zonă uşor de descifrat. Nu se văd urmele unor cratere de impact recente şi suprafaţa din acea zonă este, deci, destul de recentă, având o vechime mai mică de 100 milioane de ani. Ea este, probabil, încă transformată de procesele geologice. Descoperirea pe Pluto a acestei câmpii vaste, destul de tinere, fără cratere de impact, ne-a depăşit toate aşteptările", a spus unul din cercetătorii care au văzut imaginile oferite de sonda spatială.

Nu e singura descoperire facută pe Pluto, după ce tot oamenii de știinţă au admirat şi o serie de munţi surprinzător de înalţi, de peste 3.500 de metri.