Mocănița de pe Valea Vaserului intră în vacanță. Când va reveni pe șine?

Mocănița din Țara Moților, care transportă turiștii în defileul Văii Vaserului din Munții Maramureșului, își suspendă cursele începând cu 10 ianuarie, a anunțat unul dintre administratorii Căii Ferate Forestiere (CFF) Vișeu de Sus, Daniel Andreica.
"Trenul și locomotiva cu aburi închid sezonul din această iarnă pe 10 ianuarie, când vor fi retrase în depou pentru obișnuitele verificări tehnice anuale, urmând ca din luna aprilie să-și reia cursele pe Valea Vaserului. Anul acesta am avut curse doar între sărbători - Crăciun și Anul Nou", a declarat Daniel Andreica pentru Agerpres.
Numită adesea "Mocănița de pe Valea Vaserului", Calea Ferată Forestieră din Vișeu de Sus se află chiar în nordul României, la granița cu Ucraina și reprezintă o bogăție atât din punct de vedere tehnic, cât și cultural. Pe o rută de aproape 60 kilometri distanță circulă - pe lângă locomotive Diesel - până astăzi locomotive cu abur înfocate cu lemn, lucru prin care CFF Vișeu de Sus (prescurtare de la Calea Ferată Forestieră) devine cunoscută în întreaga lume ca fiind ultima cale ferată forestieră adevărată, care funcționează cu abur.
Linia care a fost construită dupa ecartamentul austro-ungar de 760mm, duce într-o vale de o sălbăticie fermecătoare, de-a lungul râului Vaser, peste poduri și prin tunele. Calea ferată trasează o zonă împădurită enormă, unde nu există drumuri sau sate, ci este locuită doar de urși și lupi.
Foto: cffviseu.ro
"Trenul și locomotiva cu aburi închid sezonul din această iarnă pe 10 ianuarie, când vor fi retrase în depou pentru obișnuitele verificări tehnice anuale, urmând ca din luna aprilie să-și reia cursele pe Valea Vaserului. Anul acesta am avut curse doar între sărbători - Crăciun și Anul Nou", a declarat Daniel Andreica pentru Agerpres.
Numită adesea "Mocănița de pe Valea Vaserului", Calea Ferată Forestieră din Vișeu de Sus se află chiar în nordul României, la granița cu Ucraina și reprezintă o bogăție atât din punct de vedere tehnic, cât și cultural. Pe o rută de aproape 60 kilometri distanță circulă - pe lângă locomotive Diesel - până astăzi locomotive cu abur înfocate cu lemn, lucru prin care CFF Vișeu de Sus (prescurtare de la Calea Ferată Forestieră) devine cunoscută în întreaga lume ca fiind ultima cale ferată forestieră adevărată, care funcționează cu abur.
Linia care a fost construită dupa ecartamentul austro-ungar de 760mm, duce într-o vale de o sălbăticie fermecătoare, de-a lungul râului Vaser, peste poduri și prin tunele. Calea ferată trasează o zonă împădurită enormă, unde nu există drumuri sau sate, ci este locuită doar de urși și lupi.
Foto: cffviseu.ro
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Sondaj AtlasIntel: George Simion, lider detașat în diaspora. Peste 60% pentru liderul AUR în turul al doilea

11 lucruri pe care le poți face în următoarele 11 zile pentru a închide alegerile din primul tur

George Simion: ”Pe 4 mai votăm turul 2 înapoi! Ori Planul A, ori Planul B, tot îl vom pune pe Călin Georgescu în fruntea Țării”

AUR propune modificarea Legii Curții Constituționale pentru a preveni abuzurile electorale și a alinia legislația românească la standardele europene

George Simion: ”Uniți suntem MEGA. Uniți suntem puternici! Avem datoria să reconstruim și să facem din nou măreț continentul nostru!”

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)