Planul Guvernului pentru înlocuirea timbrului de mediu. Se pregătește o taxă auto de intrare în orașe, cu stickere colorate

Guvernul pregătește pentru proprietarii de mașini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de normele de poluare Euro, de emisiile de noxe, dar și de carburantul folosit, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania și pregătit acum și pentru România, scrie Profit.ro.
„Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în orașe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile orașe, care presupune o plată în funcție de noxe și de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraș. Astfel, pentru ca un șofer să poată intra cu o mașină poluantă în centrul orașului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă și va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru și o «zonare» a Bucureștiului", au declarat surse pentru Profit.ro.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor orașe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor orașe prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, și anume o taxă introdusă în prețul combustibilului, idee analizată și în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, și un impozit anual în funcție de motorizare și carburantul folosit.
Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă „taxare suplimentară și general valabilă”.
„Există și mijloace moderne, combinate, și din acestea ne-am inspirat, după modelul unor orașe ca Londra, Milano și, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcție de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureștiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
„Această soluție este una modernă, care poate fi luată în calcul, și putem în felul acesta stimula și transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, și nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua și anul acesta, deși probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate față de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.
Eliminarea timbrului de mediu a generat o creștere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării mașinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
„Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în orașe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile orașe, care presupune o plată în funcție de noxe și de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraș. Astfel, pentru ca un șofer să poată intra cu o mașină poluantă în centrul orașului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă și va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru și o «zonare» a Bucureștiului", au declarat surse pentru Profit.ro.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor orașe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor orașe prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, și anume o taxă introdusă în prețul combustibilului, idee analizată și în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, și un impozit anual în funcție de motorizare și carburantul folosit.
Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă „taxare suplimentară și general valabilă”.
„Există și mijloace moderne, combinate, și din acestea ne-am inspirat, după modelul unor orașe ca Londra, Milano și, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcție de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureștiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
„Această soluție este una modernă, care poate fi luată în calcul, și putem în felul acesta stimula și transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, și nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua și anul acesta, deși probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate față de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.
Eliminarea timbrului de mediu a generat o creștere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării mașinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Sondaj AtlasIntel: George Simion, lider detașat în diaspora. Peste 60% pentru liderul AUR în turul al doilea

11 lucruri pe care le poți face în următoarele 11 zile pentru a închide alegerile din primul tur

George Simion: ”Pe 4 mai votăm turul 2 înapoi! Ori Planul A, ori Planul B, tot îl vom pune pe Călin Georgescu în fruntea Țării”

AUR propune modificarea Legii Curții Constituționale pentru a preveni abuzurile electorale și a alinia legislația românească la standardele europene

George Simion: ”Uniți suntem MEGA. Uniți suntem puternici! Avem datoria să reconstruim și să facem din nou măreț continentul nostru!”

George Simion: Este timpul să ne respectăm pentru a construi România de mâine. Participarea la dezbaterea de la Universitatea Babeș-Bolyai - VIDEO
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Utile
Persoane: Daniel Constantin
Locații: Românaşi, Sălaj
Subiecte: Alternativa Guvernului la timbrul de mediu Taxa auto Taxa de poluare Taxe taxe auto Taxe România
Organizații: Ministerul Mediului
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)