Cel mai eficient mod de a tine sub control greutatea corpului este activitatea fizica efectuata in mod regulat, astfel incat antrenamentele desfasurate cu o frecventa buna iti vor permite sa iti imbunatatesti starea generala de sanatate, conditia fizica si aspctul corpului. 

Alergarea si mersul rapid sunt argumente sportive foarte bune, motiv pentru care banda de alergat este un aparat fitness folosit de milioane de persoane in intreaga lume. Mai mult decat atat, in cazul in care o folosesti in confortul propriei case, banda de alergat iti va oferi conditiile optime de antrenament in fiecare zi. 

Pentru a te bucura de rezultate notabile odata cu inceperea unui program de exercitii pe banda de alergat, va fi necesar sa respecti o dieta corespunzatoare si sa renunti la obiceiurile nesanatoase si stilul de viata dezordonat, dat fiind faptul ca odihna joaca un rol decisiv in orice demers sportiv. Cu toate ca alergarea implica miscari native, pe care deja le stapanim foarte bine, trebuie sa stii ca sunt multi factori care iti pot influenta progresul pe banda de alergat. 

Daca tocmai ti-ai cumparat un astfel de aparat fitness sau esti deja un veteran al alergarii pe suprafata rulanta, detaliile din randurile ce urmeaza ti-ar putea fi utile pentru a deprinde o tehnica corecta sau a-ti modifica stilul in scopul de a te antrena cat mai eficient cu putinta pe banda de alergat. 

Siguranța 

In primul rand, trebuie sa exersezi in siguranta. Vrei sa iti imbunatatesti sanatatea, nu sa o pui in pericol, asadar va trebui sa incluzi in fiecare program de exercitii pe banda de alergat cele doua perioade obligatorii: incalzirea (inainte de antrenament) si revenirea (dupa antrenament). Astfel, vei reusi sa te protejezi de accidentari si vei putea sa continui programul pe care l-ai adoptat. Pentru mai multa siguranta, seteaza inclinatia suprafetei de alergare la prima pozitie pentru a putea evita accidentrile la nivelul gambei. 

Poziționarea pe bandă și postura de alergare 

Miscarile nu sunt deloc complicate, insa va fi necesar sa deprinzi o tehnica corecta si eficienta de alergare pentru a profita la maximum de timpul petrecut pe acest aparat fitness. Mainile vor fi aduse pana la nivelul ochilor si vor forma un unghi de 90 de grade, iar pasii pe care ii faci nu trebuie sa fie nici prea mari, nici foarte mici, astfel incat sa urmezi miscarea completa si sa rulezi corect talpa.

Pozitionarea pe banda de alergat este, de asemenea, foarte importanta: incearca sa pasesti pe mijlocul benzii, astfel incat sa nu ai impresia ca esti prea aproape de consola aparatului sau ca esti prea in spate, gata sa cazi de pe suprafata de alergare. 

Cum respiri corect? 

Ritmul in care inspiri si expiri poate fi un factor decisiv in sustinerea efortului sportiv, indiferent de tipul solicitarii fizice. Incearca sa gasesti un ritm potrivit intensitatii cu care te antrenezi si mentine-l! 

Multe persoane incearca sa alunge plictiseala din timpul antrenamentelor pe banda de alergat vorbind la telefon sau schimband impresii cu persoanele din jur, insa aceste lucruri nu iti permit sa controlezi ritmul in care inspiri si expiri. Daca te plictisesti, inseamna ca nu soliciti corpul la capacitate maxima, asadar mareste viteza si evita dialogul! 

Inclinația suprafeței de alergare 
 
Efortul depus in timpul antrenamentului pe banda de alergat determina, evident, numarul de calorii arse in timpul respectivei sesiuni de exercitii. Pentru a te asigura ca progresezi, solicitand musculatura in mod corespunzator, ai putea incerca sa maresti inclinatia suprafetei pe care alergi. Un grad va fi de ajuns pentru a simula conditiile de alergare in exterior si a preveni accidentarile, iar de la 4 grade in sus vei avea senzatia ca alergi la deal.