ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Românii care folosesc internetul sunt cei mai vulnerabili din Uniunea Europeană din punct de vedere al folosirii datelor personale de către alte entități, în contextul în care doar 15% dintre ei au refuzat anul trecut să-și ofere datele personale pentru a fi folosite în scopuri de publicitate, față de o medie europeană de 80%, potrivit unui studiu publicat de agenția de marketing Perceptum.

Același procent de utilizatori români de internet - 15% - au limitat accesul celorlalți la profilul personal sau la conținutul propriu livrat pe rețelele sociale, față de o medie a UE de 40%.

În schimb, în UE, șapte din zece utilizatori de Internet, cu vârsta între 16 și 74 de ani, conștientizează că, prin cookie-uri, se expun la abuzuri.

În România, doar patru din zece români (38%) sunt la curent cu existența acestor fișiere și cu faptul că acestea oferă deținătorilor de site-uri informații cu privire la preferințele utilizatorilor în materie de cumpărături, surse de informație și vacanțe.

În 2016, 31% din utilizatorii români de Internet au furnizat informații personale online (media europeană – 71%), în timp ce 24% au citit politicile de confidențialitate ale site-urilor (37% - media UE).

Studiul a fost făcut folosind datele statistice oficiale emise de biroul european de statistică (Eurostat) în perioada decembrie 2016 – februarie 2017.