Trenurile viitorului vor putea atinge viteza sunetului

În timp ce în România trenurile nu ating prea des 100 km/h, în Coreea de Sud autoritățile pregătesc un tren care se va apropia de viteza sunetului. Nu este un proiect SF, ci unul realizabil din punct de vedere tehnologic.
Trenul ar urma să plece din Seul și va atinge viteze aproape supersonice, de peste 990 km/h. Astfel, călătorii vor putea ajunge mult mai repede la destinație. Trenul va fi de două ori mai rapid decât cele care levitează pe șină magnetică. Aceastea sunt cele mai rapide trenuri care există în prezent și ating o viteză de aproximativ 430 km/h.
Potrivit publicației Korea Times, noul tren nu va atinge chiar viteza sunetului, însă va fi aproape de această performanță. Viteza sunetului este de aproximativ 1.234 km/h, iar trenul va depăși 990 km/h.
Cercetătorii de la Korea Railroad Institut spun că trenul va putea atinge o viteză foarte mare pentru că va circula în interiorul unui tunel unde presiunea va fi foarte joasă, deci aerul nu va opune multă rezistență. În următorii trei ani, experții vor discuta cu alți specialiști de la Universitatea Hanyang despre tehnologiile prin care poate fi construit un asemenea mijloc de transport.
Cursa pentru construirea celui mai rapid tren din lume
Oamenii de știință din SUA, Canada și China caută la rândul lor soluții pentru a realiza trenuri supersonice. Americanii de la Hyperloop One sunt deja foarte aproape de realizarea unui mijloc de transport care va atinge viteze uriașe, de peste 1.200 km/h.
Hyperloopva avea „capsule” individuale care pot transporta între 6 și 8 persoane. Acestea se vor deplasa cu ajutorul magneților printr-un tunel suspendat, din care a scos eliminat aerului, formându-se asfel vacuum.
În acest fel, pasagerii vor putea ajunge de la Los Angeles la San Francisco în doar 35 de minute, iar un bilet va costa numai 20 de dolari. Prețul pentru realizarea acestui proiect va fi însă colosal. Unii specialiști au estimat că va costa în jur de 16 miliarde de dolari, însă alții cred ca suma va ajunge la 100 de miliarde.
Un protip al proiectului, numit DevLoop, a fost deja montat în deșert, lângă Las Vegas. Compania Hyperloop One negociază deja cu autoritățile din Dubai, pentru lansarea primului Hyperloop din lume în Emiratele Arabe Unite. Proiectul s-ar putea concretiza în următorii 5 ani.

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Sondaj AtlasIntel: George Simion, lider detașat în diaspora. Peste 60% pentru liderul AUR în turul al doilea

11 lucruri pe care le poți face în următoarele 11 zile pentru a închide alegerile din primul tur

George Simion: ”Pe 4 mai votăm turul 2 înapoi! Ori Planul A, ori Planul B, tot îl vom pune pe Călin Georgescu în fruntea Țării”

AUR propune modificarea Legii Curții Constituționale pentru a preveni abuzurile electorale și a alinia legislația românească la standardele europene

George Simion: ”Uniți suntem MEGA. Uniți suntem puternici! Avem datoria să reconstruim și să facem din nou măreț continentul nostru!”

George Simion: Este timpul să ne respectăm pentru a construi România de mâine. Participarea la dezbaterea de la Universitatea Babeș-Bolyai - VIDEO
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)