ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


ACTUALIZARE 19:15 Compania Revolut a anunțat că i-a deblocat contul lui Daniel B, cel care contactase inițial ActiveNews.

ACTUALIZARE 20.01/15:35 În timp ce cazul nostru nu a mai primit niciun răspuns de 11 zile,  un alt cititor ne-a scris în legătură întâmpinate cu contul Revolut. Bogdan Hurtupan spune că luni de zile a fost blocat, iar până la urmă i-a fost închis contul fără să știe dacă i-au fost returnați banii.

Am citit articolul dumneavoastră legat de blocarea conturilor Revolut și răspunsul oficial din partea acestora. Consider ca încearcă sa ascundă probleme destul de serioase pe care le au ai arunca totul în seama 'protecției clientului'. O sa va dau exemplul personal:


Am creat un cont in martie 2018, cont pe care l-am folosit relativ des, inclusiv pentru cumpărare de cryptomonede. In Septembrie 2019, s-a decis blocarea completa a contului (nu mai aveam acces de nici un fel - NU retrageri, NU alimentari, NU verificat situația fondurilor). Am încercat 3 luni sa vorbesc cu serviciul suport clienți, unde mi s-a răspuns o singură data informându-ma ca: "urmează sa fiu contactat de departamentul competent in vederea soluționării cazului". Asta nu s-a întâmplat niciodată, iar în Ianuarie 2020 mi-a fost transmis ca au decis dezactivarea completa a contului meu cu trimiterea banilor în contul inițial (de pe care s-a alimentat). După doua zile am primit o suma de bani în cont (nu am nici cel mai mic acces pentru verificarea corectitudinii ei) si adio contact. Evident Termenii&Condițiilor lor spun total altceva (e stipulat clar ca trebuie sa fii anunțat cu minim 2 luni înainte de dezactivarea contului), însă nici ca le pasa => in nici un caz nu se gândesc la protecția clientului, ci mai degeaba la ascunderea problemelor pe care le întâmpină. 

Momentan aștept un răspuns oficial din partea lor (cele 15 zile pe care le menționa și clientul despre care ați scris inițial), după care voi trece la acționarea în judecata”, ne-a scris omul în cauză. 

ACTUALIZARE 19.01/15:29 În urma publicării articolului, reprezentanții companiei Revolut ne-au trimis următorul punct de vedere cu privire la cazul prezentat mai jos:

„Sistemele noastre de securitate monitorizează în permanență toate conturile pentru a ne asigura că toți clienții noștri sunt protejați de fraudă. Atunci când aceste sisteme identifică o activitate suspectă, contul poate fi blocat temporar. Aceasta măsură este o cerință de reglementare prin care ținem conturile în siguranță. Suntem conștienți de impactul pe care o astfel de măsură îl poate avea asupra clienților noștri și lucrăm în permanență pentru a debloca rapid conturile afectate, atunci când acest lucru este posibil”.

Știrea inițială



Revolut este una dintre modalitățile de plată cele mai la modă în acest moment atât în Europa cât și în România.

Cu toate acestea, totul nu pare să fie așa de roz precum pare. Un român, Daniel B.din Timișoara, ne-a trimis pe adresa redacției un mesaj în care acuză compania Revolut că i-a blocat fără nicio explicație posibilitatea de a scoate banii din cont. Acesta susține că oamenii de la Revolut i-au răspuns abia după patru zile de la primul mesaj pe care l-a trimis departamentului de relații cu clienții.

Acesta continuă afirmând că i se pare inacceptabil să nu se poată comunica în română cu cei de la Revolut.

Iată mesajul primit pe adresa redacției:

„Am cont deschis la ei de mai bine de 12 luni. Și sâmbătă m-am trezit cu contul blocat, fără nici o explicație din partea lor. Rulajul lunar a fost de  circa 3000 lei. 

Îmi cer documente explicative și îmi spun că durează circa 5 zile analiza. Le trimit două depozite totalizând peste 10.000 euro. Le trimit și un salariu anual. Îmi cer contul meu unde mi-au intrat banii sau declarația de venit care se depune la ANAF. Le trimit dovada încasării salariilor. Acum spun ca nu pot face mai mult decât dacă le trimit de la ANAF. 

Am lucrat cu minim cinci bănci pana acum și nici una nu mi-a cerut așa ceva.

Precizez ca au început sa îmi răspundă pe un canal de mesaje abia după 4 zile de când le-am scris.

Am primit doar abureli și o lipsă de obiectivitate crasă. Blochează la discreție conturile fara nici un preaviz și fără nici o normă sau plafon presupus.

Mi-e teamă să nu fie și aici un Caritas. Ce îi privește pe ei declarația de avere a unei persoane?!

De asemenea nu vorbesc decât în engleză cu tine. Dacă nu știi, ghinion rămâi cu banii blocați. 

Interesant, bani primiți îmi intră, deci blochează ei doar ieșirile. Nu este ceva foarte dubios?”.

Până vom primi un punct de vedere din partea companiei Revolut, cititorii sunt rugați să ne scrie dacă au mai întâmpinat situații asemănătoare.