Urșii de apă, sau tardigradele, sunt creaturi foarte mici, care par să fie indestructibile, rezistând chiar și în spațiul cosmic.

Tardigradele, numite popular „urși de apă”, sunt animale minuscule, de aproximativ 0.5 mm în lungime, cu opt picioare și trupul format din mai multe segmente. Există mai multe specii diferite, care pot fi întâlnite pretutindeni: din vârful munților până în adâncul mărilor și din pădurile tropicale până în Antarctica. Toate au un lucru în comun: sunt cele mai rezistente creaturi de pe Pământ. Ele suportă temperaturi extreme (de la -272 grade Celsius la +150 de grade), supraviețuiesc la deshidratare aproape completă și chiar în vidul din spațiu.

Micile creaturi i-au uimit dintotdeauna pe oamenii de știință, care nu puteau înțelege cum de sunt atât de rezistente. Ca să le afle secretul, o echipă de cercetători de la Universitatea din Tokyo a analizat genomul lor. Astfel, ei au aflat că animăluțele aparent imposibil de ucis s-au adaptat foarte bine în timp și au dezvoltat o serie de mecanisme prin care se apără eficient și practic evită moartea, atunci când sunt puse într-o situație extremă.
Ele produc o proteină care le protejează ADN-ul de radiațiile periculoase, care ar ucide pe oricine. De asemenea, această proteină le protejează organismul de deshidratare, astfel încât tardigradele pot rezista fără hrană și apă chiar și 30 de ani. Practic, ele se usucă, se transformă în sticlă, dar revin la viață imediat ce găsesc condiții propice.

Cercetătorii au aflat că proteina ar funcționa la fel de bine și pentru oameni, dacă ar fi injectată în celulele lor. La oameni, proteina ar reduce efectele negative ale radiațiilor cu aproximativ 40%. Desigur, testele nu s-au făcut pe subiecți umani, ci doar pe celule umane. Dacă proteina miraculoasă ar putea fi tranferată la oameni, rezultatele ar fi extraordinare.

Experimentele făcute de japonezi au fost realizate pe o anumită specie de tardigrade, numită Ramazzottius varieornatus. Această specie are, pe lângă proteina care le protejează, 16 copii de enzime anti-oxidante, în timp ce alte specii de animale au numai 10 copii.

Studiul realizat de japonezi a fost publicat în revista Nature Communications.

Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews