ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Yahoo! este de vânzare începând de astăzi. Ofertele au fost depuse, iar acționarii vor trebui să aleagă cea mai bună variantă.

Dar speranța unor câștiguri impresionante din vânzarea companiei-pioner a epocii digitale e de domeniul trecutului, deoarece Yahoo! nu mai reprezintă un competitor de temut pentru Google sau Facebook, potrivit unei analize Idea Stream.

Conform evaluării comScore, site-urile gestionate sub umbrela Yahoo!: Yahoo! Finance, News, Search, Mail, Tumblr și Flickr reușesc încă să cumuleze un trafic de Internet care plasează corporația în poziția a III-a în clasament.

Din punct de vedere al profitabilității însă, Yahoo! nu mai reușește de mult să aducă un zâmbet de mulțumire pe chipurile acționarilor. Fondată în 1994, compania a intrat în declin la începutul noului mileniu, odată cu criza ".com" care a lovit Statele Unite.

"Nu este ca și cum Yahoo! nu ar genera venituri, dar acestea nu mai reușesc să acopere cheltuielile", explică analistul Rob Enderle.

Trista realitatea le-a dat bătăi de cap celor 6 directori generali care s-au perindat în ultimul deceniu la cârma companiei și nici Marissa Mayer, actualul CEO al Yahoo, nu are șansa de a rezolva acest puzzle.

În competiția privind veniturile din publicitatea online, Yahoo! ar putea încasa 2,6 miliarde de dolari, dar această sumă reprezintă doar 1,5% din veniturile generate de această industrie, arata o estimare eMarketer.

Grosul de 40% intră în conturile Google și Facebook, cele două site-uri folosind și algoritmi de căutare mai performanți în gestionarea anunțurilor publicitare.

Yahoo1 este ocupanta locului 3 în rândul motoarelor de căutare din SUA, dar aceasta reprezintă o cotă de piață de doar 13%, Google controlând 65% și Bing restul de 22%.

Enderle crede că Yahoo! ar fi reușit să obțină mai mulți bani dacă ar fi mizat pe redirecționarea activității spre zona social-media, după modelul Facebook.

"Facebook este incredibil de profitabilă. Yahoo! ar fi trebuit să se concentreze mai mult pe a face din comunitatea sa un centru de putere, decât pe informație", susține analistul.

Verizon, AT&T și Comcast sunt trei dintre firmele care au depus oferte pentru achiziția Yahoo, având și activitate în piața online, ceea ce le face să aprecieze și mai mult datele utilizatorilor care vin la pachet cu preluarea companiei, potrivit business24.ro.

Însă, acest lucru nu garantează zecilor de milioane de utilizatori Yahoo! că un eventual cumpărător se va arăta interesat să fidelizeze publicul consumator sau că vestita companie nu va fi închisă.