ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



ACTUALIZARE 06.06: Compania eMag dorește să facă următoarele precizări:

Consiliul concurentei a respins acuzatiile legate de reduceri si produse. Decizia nu este definitivă, eMAG va face apel.
 
„Declarația privind procentul reducerilor face parte din acuzația formulată de competitorul eMAG, store.bg și a fost respinsă de Consiliul Concurenței din Bulgaria, KZK. De asemenea, KZK a respins și acuzația competitorului conform căreia unele produse cu reducere nu se găseau pe site. Amenda nu se referă la aceste două situații reclamate de competitor și respinse de KZK.
Sancțiunea privește alte situații:
Primul motiv este că și în Bulgaria oferim 30 de zile perioadă de retur, în vreme ce standard sunt 14 zile, iar eMAG a fost sancționat pentru că a comunicat clienților că beneficiază de "perioadă dublă" de retur și nu literal 30 de zile.
Al doilea subiect a fost ca am menționat în promovarea unui eveniment de vânzări Cea mai simplă cale de a comanda. Milioane de motive să fii fericit, interpretarea lor fiind ca duce cu gândul milioane de produse pe site, iar eMAG nu are încă milioane de produse listate în Bulgaria."
 
Referitor la situația din 2014, Consiliul Concurenței din Bulgaria a sancționat atunci eMAG in principal pentru  campania "Tassimo 1+1 gratis", prin care oferea consumatorilor, care cumpărau un expresor automat de cafea Tassimo, un al doilea aparat gratuit, asa cum ai spus și tu. Siteul nu a fost picat, asa cum precizati in material. Declarația din 2014 referitoare la situația de atunci: http://www.zf.ro/business-hi-tech/emag-constesta-amenda-data-de-consiliul-concurentei-din-bulgaria-13666915"

Știrea inițială

Compania eMag a fost amendată în Bulgaria cu 2,3 milioane de euro pentru reclame înșelătoare făcute în perioada promoțiilor precum Black Friday.


Bulgarii spun că firma românească s-a promovat spunând că oferă cel mai simplu mod de a face cumpărături online și cel mai sigur transport, insinuând astfel că rivalii săi stau mai prost la acest capitol, anunță Digi 24.

Amenda uriașă vine după ce un rival al eMag s-a plâns că ofertele promise de acesta în timpul campaniilor au fost mincinoase. De pildă reducerile de „până la 70%" ar fi însemnat de cele mai multe ori un discount de doar 30 de procente iar nu de puține ori și acesta ar fi apărut după ce prețurile erau umflate în prealabil.

Nu e prima dată când eMag e amendat de consiliul bulgar al concurenței. Anul trecut problema a fost o tombolă la care participau cei ce cumpărau de peste 50 de euro pentru a câștiga apoi o excursie în Insulele Canare. Autoritățile bulgare au considerat că premiul e prea scump pentru valoarea produselor luate de clienți, ceea ce s-a calificat drept practică neloială de atragere a clienților.

eMag a fost amendat și cu un an înainte, în 2014, pentru reclamă mincinoasă datorită sloganului de Black Friday, a faptului că le-a picat siteul în ziua respectivă și a unei oferte prin care clientul ce cumpăra o cafetieră, primea încă una gratis.