După anunțul de joi al medicului miltar Valeriu Gheorghiță că, în urma scandalului european provocat de vaccinurile Covid ale companiei AstraZeneca, România nu va retrage decât „lotul italian” din acest produs, continuând însă vaccinarea populației cu doze din celelalte loturi ale aceleiași firme, apar mărturii ale românilor care au suferit reacții adverse severe deși doza lor de AstraZeneca nu provenea din „lotul italian”.
 
Antena 3 a prezentat, vineri, mai multe mărturii ale unor persoane injectate cu serul respectiv și care, ulterior, au avut efecte secundare grave, unele mai apropiate de momentul vaccinării, iar altele chiar și la o perioadă mai lungă de timp.
 
Una dintre victimele vaccinului „sigur și eficient” este Beatrice Șerbănescu, balerină la Opera Națională. Deși nu a fost vaccinată cu o doză din lotul-problemă al companiei AstraZeneca, ea s-a simțit atât de rău la câteva ore după administrarea primei doze, încât a avut nevoie de resuscitare. 

La 28 de ore de la vaccin, am avut o reacție foarte urâtă! Cu pierderea conștienței aproape un minut, având pulsul 40. Noroc că soțul meu, care este medic, era acasă și mi-a făcut resuscitare în adevăratul sens al cuvântului. 

Mi-am revenit destul de greu, după ce m-am înnegrit.

În continuare nu am o stare foarte bună. Am avut de la vaccin cefalee, inapetență, stare de moleșeală...

Întrebarea este ce fac în acest caz. Pentru că îmi este frică să mai fac rapelul, și, cu toate acestea, am fost de acord și mi-am asumat vaccinarea. Adică sunt pro vaccin”, a povestit Beatrice Șerbănescu, în exclusivitate la Antena 3

Pentru că este, probabil, și pro-viață, balerina spune că, după ce și-a văzut moartea cu ochii, se mai gândește dacă va merge să facă și rapelul sau nu. 

„Nu sunt convinsă! Sincer! Eu am făcut și analize înainte de vaccin, sunt cu analizele la zi, nu am nicio boală cronică, sunt sănătoasă clinic. După reacție, nu știu ce să spun!”, a mărturisit ea.
 
„Domnul Valeriu Gheorhiță ne-a spus să nu ne panicăm, dar eu am ajuns la 120 de bătăi pe minut”

O altă mărturie este aceea a unui cadru didactic „cu simț civic”, care a urmat toți pașii arătați la televizor, pentru ca, la câteva zile după injectarea cu o doză de vaccin AstraZeneca ce nu era din „lotul italian”, să acuze tahicardie și probleme la picioare, printre care umflături și un tremur care îngreunează capacitatea de mișcare.

„Deși domnul Valeriu Gheorhiță ne-a spus să nu ne panicăm, eu am început să mă panichez când am văzut că am o tahicardie, am ajuns la 120 de bătăi pe minut. Acum vorbesc atât de sacadat nu pentru că am emoții, ci pentru că obosesc în urma vaccinului pe care l-am făcut. 

M-am vaccinat în 22 februarie, cu vaccinul AstraZeneca. Mai întâi am avut efectele adverse comune, ca să zic așa, febră, frisoane, la vreo 2-3 zile am avut niște dureri de cap groaznice, după care am observat că am aceste edeme ale picioarelor. 

De atunci am și un tremur, nu pot urca două-trei trepte pentru că obosesc. 

Eu sunt un cetățean cu simț civic și am urmat toți pașii, așa cum am văzut la televizor. Am fost la medicul de familie, dumnealui nu a știu ce să îmi spună, m-a trimis către diverse cabinete. 

M-a trimis la Cardiologie, să vedem care ar fi cauza acestui puls foarte mare. Mi-a dat un tratament, fără a-mi da un răspuns. A zis că această tahicardie este un efect advers al vaccinului. Am fost și la Chirurgie Vasculară când am văzut cum sunt picioarele mele, cum arată... M-am speriat, efectiv! Nu puteam să mă mai încalț cu nimic. 

Chiar înainte să intru în direct la dumneavoastră am fost la un alt cabinet de analize medicale să văd dacă am vreun tromb sau vreun cheag de sânge undeva. 

Sunt profesor, nu pot apărea cu tremurul ăsta în fața elevilor. Plus că nu aș putea sa ajung la școală. Mă simt foarte rău.

Într-adevăr, nu m-am vaccinat cu lotul cu probleme, dar problemele mele sunt destul de mari. Cum arată picioarele mele, nu mă pot încălța cu nimic”, povestește o altă victimă care a intrat în direct la televiziunea Antena 3
 
„Mi s-a spus că există persoane cu efecte mult mai severe”
 

A treia mărturie vine de la o profesoară din județul Bihor, care s-a vaccinat cu produsul AstraZeneca și a avut reacții adverse severe la doar câteva ore distanță, deși doza care i s-a administrat nu făcea parte din „lotul italian”.

„Am făcut prima doză miercuri, în data de 10. Inițial nu am avut nicio problemă. Am făcut la ora 15:00. Au început la ora 23:00 frisoanele și o durere acută în mână. Apoi febră, amețeli, iar ieri, la aproximativ 24 de ore de la administrarea vaccinului, mi s-a inflamat mâna. 

În acest moment nu mai am frisoane, dar mâna este în continuare inflamată. De la cot în jos o pot mișca, dar până la cot încă este foarte dureroasă și inflamată. 

Am fost la medicul de familie, mi s-a spus că există persoane cu efecte mult mai severe, și să stau liniștită și eventual să iau paracetamol.

Am rugat medicul să îmi dea un concediu medical pentru că ieri starea mea a fost foarte proastă și mi s-a spus că nu pot primi concediu medical post-vaccinare, deoarece în acel moment trebuie date declarații și anunțat DSP-ul și Agenția Medicamentul și nu se dă concediu medical pentru așa ceva.

Ne rugăm să treacă cu bine și cu siguranță rapelul nu îl voi mai face. Nu doresc să mai trec prin ce am trecut și nu doresc nimănui să treacă prin ce am trecut eu și trec în continuare și nici prin ceea ce trece familia mea!”, a povestit femeia la Antena 3

Din mărturia acesteia rezultă că medicul de familie nu i-a dat concediu medical pentru o afecțiune invalidantă din cauză că nu s-a deranjat să raporteze incidentul real provocat de vaccinarea Covid. Numai bine, acesta a ajuns în presă și ar putea să i se întoarcă pentru neglijență în serviciu.

De altfel, atitudinea tuturor „specialiștilor” oficiali contactați de sursa citată este aceea de negare a problemei și de liniștire a populației: este prima dată când auzim de o asemenea reacție, studiile clinice (făcute anul trecut! -n.red.) nu au demonstrat că vaccinul ar fi periculos, trebuie să vă faceți a doua doză, despre care se știe că are mai puține reacții adverse decât prima, ș.a.m.d. Fiecare decide pentru sine, dar nu putem să nu constatăm atitudinea iresponsabilă a așa-ziselor „autorități” de a nega evidențele, după ce înainte minimizau riscurile și îi îndemnau pe cetățeni să facă alegerea „responsabilă” - vaccinarea. Adică suntem „responsabili” până la injecție, dar după aceea, fiecare este pe cont propriu. Unul pentru toți și nimeni pentru unul - o strategie națională care arată cât le pasă de fapt conducătorilor de sănătatea celor pe care îi conduc!