ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Nu doar că a plătit televiziuni, radiouri, ziare, site-uri și persoane publice de nivel național sau local să facă reclamă vaccinurilor „sigure și eficiente”, dar s-a asigurat că și știrile difuzate de mass-media au doar lucruri bune de spus despre serurile experimentale Covid. Aceasta e rețeta Guvernului SUA pentru confiscarea libertății presei în, cândva, cea mai liberă și pluralistă țară de pe pământ - nu și în vremea pandemiei, când toți trebuiau să cânte după aceeași partitură care, în mod ciudat, era interpretată și în Rusia sau China comunistă. Dacă a plăti publicitate pentru a transmite aproape orice fel de mesaj (cine dă banul impune politica) este justificat din punct de vedere legal, influențarea reflectării știrilor de către jurnaliști presupus imparțiali și obiectivi este o mârșăvie la care s-au dedat până acum doar guvernele unor state totalitare. Situația nu diferă foarte mult de România, unde Guvernul a alocat fonduri imense (peste 40 de milioane de euro doar în 2020) din bani publici pentru ca presa (zeci, ba chiar sute de televiziuni și publicații naționale și locale) să transmită mesajul oficial privind combaterea pandemiei, lucru care s-a perpetuat și după apariția campaniei de vaccinare, cu costul pierderii sănătății sau vieții multor creduli, precum și a punerii unei presiuni tot mai mari asupra scepticilor. Dar România nu a avut timp să-și consolideze o tradiție democratică solidă după ieșirea din comunism. Cum a fost însă posibil așa ceva în America e o cu totul altă discuție. Jurnaliștii de la The Blaze au aflat în exclusivitate răspunsul:  
 
În replică la o cerere FOIA depusă de publicația The Blaze în virtutea dreptului de acces la informații de interes public, Departamentul american pentru Sănătate și Servicii Umane (HHS) a făcut public faptul că a cumpărat publicitate de la marile rețele de știri, inclusiv ABC, CBS și NBC, precum și de la posturile de știri de televiziune prin cablu Fox News, CNN și MSNBC, de la publicații media tradiționale, inclusiv New York Post, Los Angeles Times și Washington Post, de la companii media digitale precum BuzzFeed News și Newsmax, precum și de la sute de ziare și posturi de televiziune locale. Aceste instituții au fost responsabile în mod colectiv pentru publicarea a nenumărate articole și segmente video referitoare la vaccin, care au fost aproape în mod unanim pozitive cu privire la vaccin, atât în ceea ce privește eficacitatea, cât și siguranța acestuia.

Sute de organizații de știri au fost plătite de guvernul federal pentru a face publicitate pentru vaccinuri ca parte a unei "campanii mediatice cuprinzătoare", potrivit documentelor pe care TheBlaze le-a obținut de la Departamentul de Sănătate și Servicii Umane. Administrația Biden a cumpărat reclame la televizor, la radio, în presa scrisă și pe rețelele de socializare pentru a crea încredere în vaccinuri, sincronizând acest efort cu disponibilitatea tot mai mare a vaccinurilor. De asemenea, guvernul s-a bazat pe media câștigată, care prezintă "persoane cu influență" din "comunitățile afectate puternic de COVID-19" și "experți", precum consilierul medical șef al Casei Albe, Dr. Anthony Fauci, și alți intelectuali, pentru a fi intervievați și a promova vaccinarea în știri.
 
Deși aproape toate aceste redacții au produs articole despre vaccinurile COVID-19, banii contribuabililor care au ajuns la companiile lor nu au fost dezvăluiți publicului în știri, deoarece practica obișnuită impune ca echipele editoriale să opereze independent de departamentele de publicitate ale mass-media, iar echipele de știri nu au simțit nevoia să facă această dezvăluire, după cum au explicat unele publicații contactate pentru comentarii.

Administrația Biden s-a angajat într-o campanie masivă de educare a publicului și de promovare a vaccinării ca fiind cel mai bun mod de a preveni îmbolnăvirile grave sau decesul cauzate de COVID-19.

Congresul a alocat 1 miliard de dolari în anul fiscal 2021 pentru ca secretarul pentru sănătate să cheltuiască pentru activități de "consolidare a încrederii în vaccinuri în Statele Unite". Legea federală autorizează HHS să acționeze prin intermediul Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din SUA și al altor agenții pentru a atribui contracte entităților publice și private cu scopul de a "desfășura o campanie națională, bazată pe dovezi, pentru a crește gradul de conștientizare și cunoaștere a siguranței și eficacității vaccinurilor pentru prevenirea și controlul bolilor, de a combate dezinformarea cu privire la vaccinuri și de a disemina informații științifice și bazate pe dovezi legate de vaccinuri, în vederea creșterii ratelor de vaccinare la toate vârstele ... a reducerii și eliminării bolilor care pot fi prevenite prin vaccinare".
 
Oricine a petrecut timp citind știri, urmărind știrile la televizor sau navigând pe rețelele de socializare în ultimul an a fost mai mult ca sigur expus la publicitatea guvernamentală. Anunțurile HHS postate pe YouTube au fost vizualizate de milioane de ori, iar reclamele în care apar celebrități precum cântărețul Sir Elton John și actorul Sir Michael Caine au fost subiectul unor reportaje, cum ar fi acest reportaj de la NBC News. VIDEO


"Reclamele la vaccinuri bazate pe frică" de la HHS, care prezintă povești de "supraviețuitori" ale unor pacienți cu coronavirus care au fost spitalizați în unități de terapie intensivă, au fost mediatizate de CNN și discutate în cadrul emisiunii "The View" de la ABC după ce au fost prezentate în octombrie anul trecut.

Deși guvernul federal plătea fiecăreia dintre aceste companii și altora pentru publicitate pro-vaccin în timp ce știrile vorbeau despre aceleași vaccinuri, multe consilii editoriale spun că au politici de protecție care împiedică agenții de publicitate să influențeze reflectarea știrilor.

"Agenții de publicitate plătesc pentru spațiu în care să-și împărtășească mesajele, așa cum a fost cazul în această situație, iar acele reclame sunt clar etichetate ca atare", a explicat Shani George, vicepreședinte al departamentului de comunicare al Washington Post, într-o declarație. "Redacția este complet independentă de departamentul de publicitate", a precizat ea.

O purtătoare de cuvânt a Los Angeles Times a dat o declarație similară, subliniind că "redacția de știri funcționează independent de departamentul de publicitate".

TheBlaze a contactat alte câteva publicații care fie au refuzat să comenteze, fie nu au răspuns înainte de publicarea acestui articol.
 
Acțiunea de educare a publicului privind COVID-19 desfășurată de HHS a folosit, de asemenea, o campanie de comunicare în mass-media câștigată - marketing din gură în gură - cu scopul de a avea "mesageri de încredere și persoane cu influență" care să vorbească cu organizațiile de știri pentru a "oferi informații concrete și oportune și măsuri pe care oamenii le pot lua pentru a se proteja pe ei înșiși, familiile și comunitățile lor".

Ca urmare a acestui efort, diverși oficiali guvernamentali au fost citați frecvent de către reporterii care au reflectat despre pandemia COVID-19, oferind informații factuale privind eficacitatea și siguranța vaccinului. De exemplu, un articol publicat în octombrie de BuzzFeed News care prezenta "fapte esențiale" despre cine este eligibil pentru o injecție de rapel COVID-19, a prezentat declarații pro-vaccin din partea directorului CDC, Rochelle Walensky, a oficialului FDA, Peter Marks, a secretarului HHS, Xavier Becerra, și a epidemiologului George Rutherford, de la Universitatea din California, San Francisco.

Articolul a subliniat modul în care studiile arată că "rapelurile funcționează" și a citat date ale FDA care sugerează că administrarea unui vaccin de rapel "poate restabili o protecție puternică împotriva virusului". BuzzFeed News a sfătuit toate persoanele în vârstă de 65 de ani sau mai mult, persoanele cu afecțiuni care le expun la un risc ridicat de îmbolnăvire severă cauzată de COVID-19, cei care, cum ar fi lucrătorii din domeniul sănătății, sunt expuși riscului de a intra în contact cu persoane pozitive la COVID-19 la locul de muncă și oricine se află în zone cu transmitere ridicată a virusului să își facă rapeluri de vaccin, în conformitate cu orientările CDC.

Alte publicații, cum ar fi Los Angeles Times, au prezentat sfaturi de la experți cu privire la modul în care cititorii ar putea convinge persoanele din viața lor care ezită să se vaccineze să se răzgândească. The Washington Post a prezentat "mesajele pro-vaccin pe care oamenii vor să le audă". Newsmax a relatat modul în care s-a "demonstrat că vaccinurile sunt sigure și eficiente" și "a încurajat cetățenii, în special pe cei aflați în situații de risc, să se imunizeze".

HHS nu a răspuns imediat după ce a fost întrebat dacă agenția a folosit banii contribuabililor pentru a plăti pentru ca oamenii să fie intervievați sau pentru ca o firmă de relații publice să îi includă în interviuri cu instituții de presă.

De când vaccinurile COVID-19 fabricate de Pfizer-BioNTech, Moderna și Johnson & Johnson au primit aprobarea de urgență pentru a fi utilizate în Statele Unite anul trecut, peste 215 milioane de americani au fost complet vaccinați împotriva COVID-19. Se estimează că 94,6 milioane de persoane au făcut, de asemenea, cel puțin o doză de rapel. Aproximativ 65% din populația Statelor Unite a fost acum complet vaccinată împotriva COVID-19, inclusiv 75% dintre adulții americani și 88,8% dintre persoanele în vârstă.

Departamentul pentru Sănătate și Servicii Umane (HHS) din SUA nu a dezvăluit încă câți bani de publicitate au fost cheltuiți pe fiecare platformă media.