ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Curtea de Conturi a României a realizat un așa-zis audit privind ”Gestionarea resurselor de medicamente în perioada pandemiei” din care lipsește însă capitolul cel mai important: MILIARDUL DE EURO aruncat pe serurile experimentale Covid aducătoare de efecte adverse grave între care se numără și moartea. Din Raport aflăm însă și cât a cheltuit Ministerul pe un alt medicament care a adus moartea multor pacienți tratați cu „Protocolul Criminal” Covid: Remdesivir. Și răspunsul este APROAPE UN MILION, dar de lei, respectiv 906,967 dintr-un total de 1.242.421 lei, cât însumează cheltuielile pe medicamente, unele tot experimentale, folosite în spitalele din România, în timp ce medicamentele cu adevărat folositoare și mult mai ieftine, ca Ivermectina și Arbidolul, au fost demonizate de propaganda oficială, în favoarea „vaccinurillor” cu grave efecte, criminale, pe termen scurt și lung.
 
„O să aflăm multe despre vaccinuri și la fel despre Remdesivir, cea de-a doua armă biologică! Impactul a fost extrem de negativ și la Kaletra!”, scria medicul Adrian Cacovean pe canalul său de Telegram, pe 25 ianuarie 2022. Și așa a fost.
 
Medicii cinstiți americani au arătat că FDA a aprobat Remdesivir pe baza unui studiu în care au murit 3 din 53 de copii. „Studiul” a fost efectuat chiar de Gilead, dezvoltatorul Remdesivir, și nu a existat un grup de control.

Rata de mortalitate a copiilor fără tratament împotriva COVID a fost de 0,005% (1 din 20.000 de morți) în timp ce, chiar pe baza acestui studiu se poate stabili că rata de mortalitate a copiilor cu tratament cu remdesivir a fost de 5,66% (1 la 17,7 morți).

Dr. Meryl Nass declara: „Peste 70% dintre copii au avut o reacție adversă, 21% au avut un eveniment advers grav, iar trei dintre copii au murit. Pentru că nu a existat un grup de control, nu este clar cum Gilead sau FDA au stabilit că medicamentul a adus beneficii copiilor, deoarece nu există nimic cu care să fie comparat."
 
Trei spitale din California au fost date în judecată pentru folosirea Remdesivirului în protocolul care ulterior a adus moartea unor pacianți, arată Epoch Times.
 
ActiveNews a scris despre cazul unui american care a dat n judecată li i s-a acceptat procesul contra firmei producătoare a Remdesivir după ce a fost vătămat grav, în urma folosirii lui. Dan Nowacki din Metro Detroit a suferit două accidente vasculare cerebrale și i s-a amputat piciorul în 2021, la câteva zile după ce a primit doze de Remdesivir, produse de Gilead Sciences.
 
Celebrul doctor Robert Malone a afirmat la rândul său:
 
„Oamenii au murit sau au fost grav răniți din cauza unei științe proaste. Nu trebuia să fie așa.
Pentru aceia dintre noi, medicii și oamenii de știință care au fost metaforic "arși pe rug" pentru că au afirmat aceste fapte cu ani în urmă, nu există dreptate.  Cei mai mulți dintre noi suntem încă complet interziși sau interziși din umbră pe majoritatea platformelor de socializare. Nu ne vom recupera niciodată carierele. Daunele produse sunt semnificative. 
Dar oamenii au murit din cauza Remdesivirului.  Nu uitați niciodată că Guvernul a făcut asta.”
 
La noi se fac Rapoarte - false, în substanța lor - în care se vântură cifre.
 
Dar, repetăm și noi - oamenii au murit din cauza Remdesivirului.  Nu uitați niciodată că Guvernul a făcut asta!


Redăm și comunicatul sec cu „narațiunea” oficială a Curții de Conturi a României:
 
În cadrul unei misiuni de audit al performanței privind asigurarea unităților sanitare cu medicamente specifice în tratamentul afecțiunilor asociate Covid-19, Curtea de Conturi a evaluat modul în care Ministerul Sănătății și instituțiile sanitare responsabile din subordine au gestionat, în perioada pandemiei, resursele de medicamente, pentru a se asigura că acestea răspund nevoilor pacienților. Potrivit concluziilor auditului, Ministerul Sănătății a avut o preocupare relativ constantă în asigurarea cadrului legislativ specific pandemiei Covid-19, însă unele planuri de acțiune au fost întreprinse cu întârziere, ceea ce a avut efect asupra accesului pacienților la cele mai adecvate forme de tratament și la pregătirea spitalelor pentru asigurarea îngrijirii pacienților critici. De asemenea, centrele de evaluare Covid-19 au fost create cu întârziere față de debutul pandemiei, ceea ce a condus la suprasolicitarea unităților medicale spitalicești.
 
Cantitățile de medicamente specifice în tratamentul afecțiunilor asociate Covid-19 comandate au fost dependente, potrivit clauzelor din acordurile cadru, de cantitățile pe care furnizorul le avea disponibile în țară la data semnării contractelor subsecvente, iar în cazul medicamentelor achiziționate prin procedura centralizată la nivelul Uniunii Europene, de cantitatea repartizată României pe anumite criterii.
 
Ministerul Sănătății a achiziționat cinci tipuri de medicamente necesare pentru tratarea pacienților cu Covid-19, în valoare de 1.242.421 mii lei, din care achiziția medicamentului Remdesivir reprezintă 73% din totalul achizițiilor efectuate.
 
Potrivit auditorilor, neasigurarea de către Minister, în anumite perioade, a cantității adecvate de medicamente necesare tratării pacienților Covid-19, precum și modificarea continuă a protocoalelor terapeutice, sunt factori care au influențat stocurile existente la nivel național și modul de distribuire a medicamentelor. 
 
De asemenea, lipsa monitorizării detaliate de către Ministerul Sănătății a stocurilor cu medicamente specifice Covid-19 sau suport Covid-19, respectiv antivirale, antiinflamatorii și imunomodulatoare existente la unitățile sanitare spitalicești a afectat următoarele achiziții de medicamente specifice și, implicit, asigurarea unei corespondențe a necesarului pentru fiecare tip de medicament.
 
Modul de repartizare către unitățile sanitare a medicamentelor achiziționate de către Minister pentru tratarea pacienților Covid-19 s-a realizat în funcție de criteriile recomandate de către Comisia de boli infecțioase din cadrul Ministerului Sănătății, însă aceste criterii au avut un caracter general, nu criterii specifice fiecărui tip de medicament. În baza analizei efectuate, auditorii au constatat că repartiția medicamentelor achiziționate de către Ministerul Sănătății către unitățile sanitare a avut impact asupra evoluției pandemiei Covid – 19.
 
În contexul pandemic, resursele fizice au fost reorganizate pentru a răspunde nevoilor pacienților cu Covid-19, prin reorganizarea unităților de sănătate și desemnarea spitalelor, secțiilor de spital sau a unităților de ambulatoriu ca unități Covid-19 în detrimentul serviciilor non-Covid, cele neurgente fiind adesea amânate. La nivelul Ministerului Sănătății s-a realizat adaptarea numărului de paturi ATI la necesitățile urgente pandemice și a capabilității unităților medicale declarate Covid-19 de a face față pandemiei, aspect ce a avut impact negativ asupra serviciilor medicale non-Covid. Un element important a constat în lipsa unui plan de gestionare a spațiilor spitalicești care să asigure în prealabil spațiu suficient și special pentru tratamentul pacienților cu Covid-19, ceea ce a afectat capacitatea actului  medical  privind tratamentul pacienților cu Covid-19.
 
Datele colectate pe parcursul misiunii de audit au condus la o serie de concluzii pe baza cărora au fost formulate mai multe recomandări, dintre care menționăm:

·      Monitorizarea adecvată a stocurilor de medicamente Covid-19;

·      Evaluarea impactului măsurilor dispuse prin planurile de acțiune pentru a determina gradul de eficiență și eficacitate al acestora;

·      Fundamentarea bugetului alocat pentru ,,Rezerva Ministerului Sănătății” să se efectueze pe baza unei analize realiste și a unei strategii definite la nivelul Ministerului Sănătății pentru a se evita indisponibilizarea unor fonduri alocate;

·      Constituirea unui grup de monitorizare a medicamentelor cu aprovizionare deficitară care să utilizeze o abordare cu mai multe părți interesate pentru a preveni eventualele lipsuri de medicamente, astfel încât să se efectueze o supraveghere a ofertei și cererii de medicamente și să se identifice medicamentele alternative;

·      Constituirea și revizuirea Rezervei de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide și alte materiale specifice pentru situații speciale, cu respectarea cantităților de produse tehnico-medicale prevăzute de actele normative incidente;

·      Elaborarea și implementarea unei proceduri/metodologii de repartizare a medicamentelor din Rezerva Ministerului Sănătății pentru situații speciale precum și de monitorizare a modului de utilizare a acestor medicamente.

Sinteza raportului de audit al performanței privind asigurarea unităților sanitare cu medicamente specifice în tratamentul afecțiunilor asociate Covid-19, pentru perioada 01.03.2020 - 01.03.2022, la Ministerul Sănătății, poate fi accesată pe pagina de internet a instituției, www.curteadeconturi.ro