ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Mihai Tudose a participat, luni,  la Ministerul Transporturilor la semnarea contractului pentru proiectarea și construcția podului rutier peste Dunăre, de la Brăila. Proiectul Podului de la Brăila are o valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură.

Prim-ministrul Mihai Tudose și ministrul Felix Stroe s-au întâlnit, luni, la Guvern au susținut o conferință de presă comuna, la sediul Ministerului Trasporturilor.

Sunt aproape 40 de ani de când se discută despre acest lucru. Este un pas imens. Acum,  toți spunem că 48 de luni, 4 ani sunt mulți, până acum un an nici nu ne gândeam să scriem primele cifre sau primele litere în acest. În acest moment s-a intrat în linie dreaptă și din punct de vedere al infrastructurii de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei cu Dobrogea, este și un element de siguranță națională. Este și un moment de normalitate. Putem să fim o țară normală unde un fluviu nu se mai traversează cu bacul și când este ceață anumite zone rămân izolate (..) din aprilie până acum pentru un proiect de asemenea anvergură este un timp scurt. Felicitări! Vă garantez că atâta timp cât mai suntem în picioare vom da tot sprijinul ca proiecte de acest fel să se desfășoare cu aceeași rapiditate și apoi implementarea lor să nu sufere niciun fel de impedimente, a declarat Mihai Tudose.

Valoarea contractului pentru execuția podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila este de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar antreprenorul este Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Proiectul care ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localitățile Brăila, Galați, Tulcea, Constanța, creșterii siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.