ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Cunoscutul nostru coleg de presă, jurnalistul anti-pandemic Răzvan Dumitrescu, prezintă o viziune analitică inedită asupra războiului declanșat de Putin în Ucraina: Drumul Mătăsii 2.0. Chestiunea este că reluarea acestui proiect de anvergură privea și România. Ce o să se întâmple de acum încolo? Publicăm integral mai jos analiza lui Răzvan Dumitrescu, cu titlul autorului:

Ce nu stiați despre UCRAINA. Adevăratul motiv al războiului!

„Cine crede ca "denazificarea” a fost motivul pentru care PUTIN a plecat la razboi si ca existenta Batalionului AZOV, considerat fascist, a declansat ditamai razboiul, sa se intrebe cat de logic e sa pleci la o lupta de sute de miliarde de dolari pentru o unitate militara care numara doar 900 de oameni!
Miza reala: UN TRILION DE DOLARI!!!
Restul tine de capacitatea de a face corect diferenta intre PRETEXT si MOTIV!

DIFERENTA DINTRE PRETEXT SI MOTIV!

V-am promis aici analiza care ne spune cine cu cine se bate de fapt in Ucraina si pentru ce anume!
Aveam in 1999 o discutie cu un consultant politic din SUA, despre cat de interesati sunt americanii de Romania.
Nu eram atunci in NATO, ne respinsesera aderarea in acel prim val de extindere in ciuda eforturilor presedintelui de atunci si in ciuda unei campanii mediatice interne, foarte agresiva, menita sa-i convinga pe americani de determinarea noastra.
La un moment dat a venit vorba despre asta si despre ceea ce consultantul numea inteligenta politica. "Va trebuie mai multa inteligenta politica”-spunea el. L-am rugat sa defineasca ce intelege prin asta.
"Un om inteligent politic stie sa faca intodeauna diferenta intre MOTIV si PRETEXT ” , mi-a spus el!”

Cine sunt COMBATANTII din umbra!

Si acum sa revenim la Ucraina...Cati reusesc oare cu adevarat sa faca diferenta dintre motiv si pretext cand vine vorba despre razboiul de acolo?

In 2016, revista The Diplomat, care e mai mult pentru cunoscatori, vorbea despre de ce CHINA este interesata de Ucraina. In analiza respectiva apareau date putin cunoscute la acea vreme.

In esenta, analistii semnalau faptul ca inca din 2013 presedintele Xi anuntase viziunea strategica pe termen lung, One Belt Road, denumita si Drumul Matasii.

Era vorba despre traseele comerciale care sa asigure comertul Chinei iar in acest sens investitia preconizata era de, atentie, UN TRILION DE DOLARI!

Din acel moment intre multe tari asiatice si europene a inceput o adevarata competitie pentru a fi incluse in traseul asta foarte apetisant.

Cum a incercat CHINA sa ocoleasca RUSIA prin UCRAINA!

Si acum vine BOMBA!
"Unele țări prezintă un interes deosebit pentru China. Printre acestea se numără și Ucraina, unde interesul Chinei este reprezentat de mai mulți factori cheie. Acești factori includ locația geografică a Ucrainei și potențialul acesteia de a deveni un important centru de tranzit în cadrul OBOR, pe lângă Acordul de liber schimb profund și cuprinzător dintre Ucraina și UE și industria agricolă a Ucrainei.”

Privind pe harta, Ucraina este situata strategic de-a lungul rutei terestre dintre China si UE. In decembrie 2013, chinezii au semnat cu ucrainienii (era Ianukovici la putere!) mai multe acorduri printre care si unul pentru construirea unui terminal de mare adancime in CRIMEEA! V-a picat fisa? Crimeea era prevazuta sa devina un centru de mare tranzit iar China tocmai se pregatea sa investeasca acolo...13 miliarde de dolari!



CRIMEEA, prima parte a planului chinezesc

E clar ca Rusia nu-si permitea sa fie ocolita in asa hal. A urmat anexarea Crimeei in 2014, lucru ce a dat planurile chinezilor peste cap. Dar ei nu au descurajat. THE DIPLOMAT scria in 2016 ca aceste planuri se pot reconfigura dupa ce Ucraina a pierdut Crimeea, pe directia sud, in regiunile Mykolaiv si Odesa care se bucura de acces la Marea Neagra!

Conculuzia analizei din 2016: "În acest context, chiar dacă doar unele dintre mărfurile care își fac drum spre și dinspre China și UE ar trece prin teritoriul ucrainean, Ucraina ar putea să-și valorifice POZITIA GEOGRAFICA UNICA și să devină o nouă legătură importantă de tranzit de marfă pe DRUMUL MATASII”!

Ce PLANURI aveau chinezii cu UCRAINA

Era limpede ca orientarea CHINEI pe termen lung era sa ocoleasca Rusia. THE DIPLOMAT scrie explicit acest lucru inca din 2016. De altfel, La sfârșitul lunii ianuarie 2016, chinezii și-au anuntat sprijinul oficial pentru un tren de marfă din Ucraina către Kazahstan și China , OCOLIND Rusia. Trenul pleacă din portul de la Marea Neagră Illichivsk, lângă Odesa, cu destinația Georgia, Azebaijan, Kazahstan și în cele din urmă China. Include feriboturi peste Marea Neagră și Marea Caspică (Illichivsk-Batumi și Portul Alat-Aktau) și face parte din Ruta Internațională de Transport Transcaspică. Întregul traseu către China este de 5.475 km. Prima încercare a acestei rute s-a intamplat pe 15 ianuarie 2016 cand trenul plecat din Ucraina ajungea in 15 zile la granița kazah-chineză. Specialiștii isi propuneau să reducă timpul de livrare de la 15 la 9 zile!

Tot in 2016 Beijingul nu numai că a salutat lansarea unui tren care ocolește Rusia, dar împreună cu guvernul ucrainean a stabilit o comisie pentru funcționarea „Drumului Mătăsii” pentru a conveni asupra unui pachet de proiecte de infrastructură de transport, pentru a crește capacitatea de tranzit a Ucrainei.

Sa nu imi spuneti ca toate aceste proiecte care in timp scoteau Rusia din joc de pe Drumul Matasii l-au bucurat pe Putin!

TERMINALE chinezesti la...MARIUPOL si Mykolaiv!

China urmarea si investitii in terminale portuare maritime de mare capacitate in Ucraina. Si aici apare numele unui oras-port, MARIUPOL!

Este vorba despre un complex de procesare a semințelor de floarea soarelui cu o capacitate zilnică de 1.500 de tone și o capacitate de depozitare de 180.000 de tone. A doua instalație era un terminal portuar de cereale nou construit in Mykolaiv, care avea o capacitate de transbordare de 2,5 milioane de tone pe an și o capacitate de stocare de 125.000 de tone.

Si acum sa sarim din 2016 cand toate aceste lucruri erau clare, in 2022 si sa ne intrebam care este cel mai bombardat oras din Ucraina, distrus in proportie de peste 80% de catre rusi? MARIUPOL!!!
Cine urmeaza dupa MARIUPOL la capitolul bombardamente? MYKOLAIV! A naibii coincidenta!!!

SCURT REZUMAT AL ADEVARATELOR MIZE

Sa adunam acum de pe traseu cele mai importante elemente...
Inca din 2013 CHINA punea bazele unui proiect gigant care sa ii consolideze rutele economice spre UE, o investitie toatala estimata la UN TRILION DE DOLARI.

RUSIA era ocolita de acest TRASEU, prin UCRAINA!
CRIMEEA juca un rol esential in planurile chinezesti din 2013, dar a fost anexata de RUSIA, asa ca BEIJINGUL a reconfigurat totul prin sud, ODESA, MYLOLAIV si MARIUPOL fiind esentiale! A investit peste 13 miliarde de dolari aici iar astazi MARIUPOL este sters de rusi de pe fata pamantului cu tot cu terminale iar MYKOLAIV sta la rand. Este bombardata si ODESA!

THE DIPLOMAT, incheia anliza din 2016 asa: "În mod clar, China are un interes strategic în Ucraina. Acest interes se bazează pe o perspectivă pe termen lung care vede Ucraina drept o legătură cheie cu Europa. Pe măsură ce China își urmărește marea strategie pentru Eurasia , Ucraina este pe cale să fie un beneficiar major.”

NU credeti ca BENEFICIARUL major din 2016 a disparut brusc in 2022, fortand CHINA sa negocieze aceste trasee cu RUSIA pe care o dorea scoasa din joc? Are China incotro? Pot fi mai bine intelese in acest context ambiguitatile si prudentele declaratii ale Chinei, concesia lui Putin de a nu ataca in timpul OLIMPIADEI si posibilele garantii ale BEIJINGULUI ca RUSIA poate sa isi mute efectivele armate din EST catre UCRAINA fara a avea surprize din partea CHINEI?

Ma opresc deocamdata aici.”

VIDEO de la o conferință sino-ucraineană pe tema Drumului Mătăsii: