ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


OMS și-a prezentat planurile pentru pașapoartele globale de vaccinare într-o serie de amendamente propuse la Regulamentul sanitar internațional (2005) - un instrument obligatoriu din punct de vedere juridic care impune diverse condiții pentru 196 de țări atunci când OMS declară anumite tipuri de urgențe sanitare, potrivit ReclaimTheNet. 

În timp ce guvernele din întreaga lume își încheie programele de pașapoarte pentru vaccinuri, Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care nu este aleasă, încearcă să facă această tehnică de supraveghere din epoca Covid permanentă și globală. OMS și-a expus planurile pentru pașapoartele de vaccinare globale într-o serie de amendamente propuse la Regulamentul sanitar internațional (2005) - un instrument cu caracter obligatoriu din punct de vedere juridic care impune diverse condiții pentru 196 de țări atunci când OMS declară anumite tipuri de urgențe sanitare.

Mișcarea de modificare a acestui Regulament Sanitar Internațional (RSI) a început în ianuarie anul trecut, când administrația Biden a făcut presiuni discrete pentru schimbări majore. De la acest impuls inițial, alte state membre și-au propus propriile amendamente, iar numărul total de modificări propuse se ridică acum la 307. Aceste amendamente propuse conferă OMS noi puteri pentru a declara urgențe sanitare „potențiale" și includ angajamente din partea statelor membre de a recunoaște OMS ca „autoritate coordonatoare" în timpul anumitor tipuri de urgențe sanitare. De asemenea, acestea descriu modul în care OMS intenționează să își folosească noile puteri pentru a impulsiona pașapoartele globale pentru vaccinuri atunci când declară urgențe sanitare „potențiale sau reale".

Versiunea actuală a RSI permite deja OMS să emită recomandări pentru a „examina dovada de vaccinare", „a solicita vaccinarea" și „a pune în aplicare urmărirea contactelor persoanelor suspecte sau afectate". Cu toate acestea, aceste propuneri de modificare a RSI extind foarte mult recomandările existente și stabilesc un cadru pentru pașapoartele digitale pentru vaccinuri și alte forme de urmărire digitală. A fost adăugat un text nou care permite statelor membre să solicite „documente care conțin informații pentru un test de laborator în format digital sau fizic" și „informații privind vaccinarea împotriva unei boli". Un alt amendament prevede că „documentele care conțin informații referitoare la destinația călătorului... ar trebui să fie produse de preferință în format digital, forma pe suport de hârtie fiind o opțiune reziduală" și sugerează că acest lucru va fi utilizat pentru urmărirea contactelor.

Un amendament deschide calea pentru „alte tipuri de dovezi și certificate" care „pot fi concepute de Adunarea Sănătății" (organismul decizional al OMS) și care vor fi utilizate pentru „a atesta statutul titularului ca având un risc scăzut de a fi purtător al bolii". Aceste alte dovezi includ certificate de testare (care dovedesc că o persoană a fost testată pentru o boală) și certificate de recuperare (care dovedesc că o persoană s-a vindecat de o boală). Nu numai că aceste propuneri de amendamente la RSI fac presiuni pentru pașapoartele vaccinale post-Covid, dovezile digitale și certificatele digitale, dar prevăd, de asemenea, că „certificatele de vaccinare ar trebui considerate aprobate" atunci când OMS a declarat o urgență de sănătate publică de interes internațional (PHEIC) și există „un scenariu de vaccinare voluntară care utilizează produse aflate încă în faza de cercetare sau a căror disponibilitate este foarte limitată".

În plus, aceștia impun ca documentele digitale de sănătate „să includă mijloace de verificare a autenticității lor prin intermediul recuperării de pe un site web oficial, cum ar fi un cod QR". Și nu se termină aici. Aceste propuneri de amendamente stabilesc, de asemenea, un scenariu „minim" și „maxim" pentru datele care urmează să fie colectate prin intermediul acestui sistem propus de pașaport pentru vaccinuri și certificate digitale. La minim, OMS dorește ca certificatele de vaccin, de testare și de recuperare să conțină numele persoanei, numărul național de identitate, numărul pașaportului, tipul de vaccin, numărul lotului de vaccin, data administrării, locul de administrare și o ștampilă oficială. În scenariul maxim, OMS dorește ca aceste certificate digitale să conțină toate datele din scenariul minim, plus istoricul de vaccinare al unei persoane și un cod QR care să permită recuperarea informațiilor despre vaccinare.

Am obținut o copie a listei complete a modificărilor propuse la RSI pentru dumneavoastră AICI.

Am obținut pentru dumneavoastră o compilație a articolelor modificate AICI.

Aceste propuneri de amendamente la RSI s-au confruntat cu unele împotriviri politice. Cu toate acestea, OMS continuă să meargă înainte cu planurile sale. Săptămâna trecută, OMS a organizat o reuniune în cadrul căreia un grup de lucru al OMS a analizat modificările propuse la RSI, a convenit asupra următoarelor etape pentru negocieri mai intense și a planificat următoarea reuniune, care va avea loc între 17 și 20 aprilie. Se așteaptă ca amendamentele să fie finalizate până în mai 2024, conform unui calendar provizoriu.

Am obținut o copie a acestui calendar provizoriu pentru dumneavoastră AICI.

OMS intenționează să adopte aceste modificări propuse în temeiul articolului 21 din Constituția OMS. În cazul în care amendamentele sunt finalizate, statele membre vor fi „notificate în mod corespunzător" și vor avea la dispoziție un termen de șase luni pentru a le respinge înainte ca acestea să intre în vigoare. Constituția OMS nu precizează câte voturi sunt necesare pentru a modifica regulamentele, dar, potrivit SWP Berlin, un institut de cercetare care oferă îndrumare în materie de politică externă și de securitate, regulamentele OMS au un prag de vot mai mic decât convențiile (care au nevoie de o majoritate de două treimi din voturi).

Dacă aceste amendamente propuse ajung în acest stadiu, multe dintre voturi vor fi exprimate de diplomați care sunt numiți și nu aleși - un proces care contrastează cu procesul legislativ democratic obișnuit, în care oficialii aleși votează legile care îi afectează pe alegătorii lor. OMS a fost un mare fan al pașapoartelor pentru vaccinuri în timpul pandemiei de coronavirus și lucrează la un sistem global de pașapoarte pentru vaccinuri de la începutul anului 2022. Cu toate acestea, aceste eforturi anterioare nu au încercat să introducă pașapoartele globale pentru vaccinuri prin intermediul dreptului internațional.

În plus față de promovarea pașapoartelor globale de vaccin, aceste modificări sugerate la RSI vor oferi, de asemenea, OMS o putere sporită de a viza conținutul pe care îl consideră a fi „dezinformare" și puteri de supraveghere sporite. Iar RSI este doar o parte a unei duble acaparări de putere din partea OMS. Agenția mondială de sănătate nealeasă promovează, de asemenea, un proiect zero al tratatului său internațional privind pandemiile, pe care își propune să îl finalizeze în mai 2024 - în aceeași lună în care se așteaptă ca modificările propuse la RSI să fie finalizate. Ca și RSI, acest tratat privind pandemiile va conferi OMS noi competențe obligatorii din punct de vedere juridic pentru a viza dezinformarea și dezinformarea și pentru a-și consolida sistemele de supraveghere.
 
 Redăm mai jos agenda globală a OMS, publicată chiar de ei pe canalul oficial de Twitter: