ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Gigantul tehnologic chinez Alibaba dezvoltă un „instrument [digital] de urmărire a amprentei individuale de carbon” pentru a monitoriza acțiunile publicului, a anunțat săptămâna trecută președintele companiei la Forumul Economic Mondial de la Davos (WEF), Elveția, unde au participat 2500 de invitați atent selectați ai „elitelor” globaliste mondiale.

 

Luând cuvântul la WEF, în cadrul unei discuții pe tema „Perspective strategice: consum responsabil”, la Davos, președintele grupului Alibaba, J. Michael Evans, a declarat că, pentru a face posibil un așa-numit viitor mai „verde”, compania sa va introduce mai multe sisteme de supraveghere în China, scrie Breitbart.

 

„Dezvoltăm, prin tehnologie, capacitatea consumatorilor de a-și măsura propria amprentă de carbon… [monitorizând] unde anume călătoresc, cum călătoresc, ce mănâncă, ce consumă pe platformă”, a spus Evans.

 

Fostul bancher de la Goldman Sachs a denumit proiectul „Instrumentul de urmărire a amprentei individuale de carbon”, spunând: „Rămâneți pe fază, nu îl avem încă operațional, dar este ceva la care lucrăm”.

 

Președintele Alibaba Group a spus că platforma de comerț electronic, care funcționează în mod similar cu platformele Amazon și eBay – care nu operează în țara comunistă – va furniza datele comercianților și utilizatorilor individuali.

 

Evans nu a dezvăluit dacă datele vor fi transmise guvernului; totuși, la fel ca toate corporațiile chineze, Alibaba este obligată prin lege să furnizeze date PCC (Partidul Comunist Chinez), cum se relatează că a fost presată să facă în ianuarie anul trecut.

 

Puterea pe care o deține guvernul central asupra companiei a fost demonstrată public și prin „dispariția” fondatorului miliardar al Alibaba, Jack Ma, în 2020, după ce acesta a exprimat critici la adresa modelului economic comunist. Deși a reapărut pentru scurt timp în 2021, Ma se relatează că a pierdut aproximativ 10 miliarde de dolari din averea sa netă.

 

Președintele grupului Alibaba, J. Michael Evans, se laudă la Forumul Economic Mondial cu dezvoltarea unui „instrument de urmărire a amprentei de carbon” pentru a monitoriza ceea ce cumpărăm, ceea ce mâncăm și unde/cum călătorim:

 

Pe lângă crearea unui instrument de urmărire a amprentei de carbon, Evans a mai spus că firma dezvoltă și un sistem de hărți pentru „călătorie verde”, prin care oamenilor li se va oferi „cea mai bună rută, cea mai eficientă rută și cea mai eficientă formă de transport și, apoi, dacă ei țin cont de aceste recomandări, le vom oferi puncte bonus pe care le pot valorifica în altă parte pe platforma noastră.”

 

„Astfel că sunt motivați să facă ceea ce trebuie [ceea ce e corect], chiar dacă li s-ar oferi posibilitatea de a face lucruri greșite.”

 

Evans nu a explicat ce tip de călătorie ar reprezenta un „lucru greșit”, potrivit Alibaba.

 

Propunerea a generat comentarii în care s-au făcut comparații cu controversatul sistem chinezesc de credit social, care a făcut ca milioane de oameni să primească interdicție de a călători pentru că au încălcat codurile comportamentale ale Beijingului.

 

De asemenea, o astfel de propunere a fost ridiculizată, având în vedere că mii de avioane private le transportă de obicei pe elitele globale către Forumul Economic Mondial pentru a avea parte de luxul stațiunii elvețiene de schi în fiecare an.

 

Interesant este că președintele Alibaba Group a spus că scopul introducerii măsurilor de urmărire „verde” nu a fost „acela de a face bani”, ci mai degrabă de a „contribui la angajamentele noastre ESG [respectarea standardelor privindmediul, sfera socială și guvernanța, n. tr.]”.

 

Standardele privind mediul, sfera socială și guvernanța (ESG), care au fost, de asemenea, asociate cu sistemul de credit social chinez, au fost impuse de companii precum BlackRock și alte companii de investiții importante, ca un mijloc de a pune presiune asupra companiilor pentru a le face să se conformeze unor dictate woke cu privire la mediu, precum și unor dogme de stânga precum „diversitate, echitate și incluziune”.

 

J. Michael Evans a spus, în discursul său la WEF, că „fiecare brand cu care vorbim este interesat de ESG”, sugerând că programul „capitalismului woke” a pătruns și în China comunistă.