ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Academia Română a publicat pe site-ul său un comunicat în care prezintă poziția acestei instituții față de controversatul proiect al Ministerului Educației Naționale privind Strategia națională de educație parentală. Academia Română consideră că proiectul de Strategie de educație parentală este inoportun și inadecvat pentru învățământul și educația românilor, meniți să-și conserve specificul național în cadru european, se spune în comunicatul semnat de Prezidiul acestei instituții. 
 
De asemenea, sublinază Academia Română, proiectul MEN, „de legiferare a unui sistem de educație parentală fără nici un specific românesc”, „echivalează cu o încercare, asemănătoare celor din statele cu regimuri totalitare internaționaliste sau globaliste, de obținere a ceea ce s-a numit mereu „omul nou", fără familie, fără naționalitate, fără țară, fără identitate.


Publicăm mai jos textul integral:

Proiectul Ministerului Educației Naționale, de legiferare a unui sistem de educație parentală fără nici un specific românesc, cu implicații enunțate explicit împotriva familiei tradiționale, ca nucleu al vieții sociale, culturale, morale și creștine, milenare a românilor, presupune o educație uniformă a copiilor, fără diferențe de sex, de particularități antropologice și psihologice, de mediu comunitar (rural, urban), etnic.

Proiectul echivalează cu o încercare, asemănătoare celor din statele cu regimuri totalitare internaționaliste sau globaliste, de obținere a ceea ce s-a numit mereu „omul nou", fără familie, fără naționalitate, fără țară, fără identitate.

În anul Centenarului Marii Uniri a românilor, când se face și bilanțul
realizărilor de excepție ale românilor, educați în spiritul tradițiilor noastre, renunțarea la aceste tradiții ar însemna un act de trădare națională.

Faptul că Strategia amintită a fost precedată de numeroase cercetări, făcute de instituții internaționale și ONG-uri, cu fonduri private străine, nu îndreptățește cu nimic ridicarea ei la nivel de „strategie națională" a României.

Acceptarea ei ar însemna dublarea învățământului tradițional cu unul susținut de instituții străine, finanțate de Statul Român, cu sume imense, care ar putea fi destinate unor obiective stringente de igienizare, eficientizare și bună administrare a școlilor. În plus, introducerea amintitei Strategii ar agrava și mai mult situația disperată
a copiilor fără părinți, care ar urma să fie educați într-un spirit inadecvat nevoilor noastre sociale.

Publicațiile mai mult sau mai puțin științifice pe tema educației parentale sunt, firește, libere să exprime diferite puncte de vedere, dar ipotezele educaționale așa-zis „moderniste" nu pot și nu trebuie să devină obligatorii într-un stat național, independent și democratic.

În concluzie Academia Română consideră că proiectul de Strategie de educație parentală este inoportun și inadecvat pentru învățământul și educația românilor, meniți să-și conserve specificul național în cadru european.
Biroul Prezidiului
Academiei Române”