ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cunoscut pentru atacurile la adresa Bisericii și a „fundamentalismului ortodoxist”, politologul  Cristi Pîrvulescu, activist anti-icoane și anti religie a atacat din nou referendumul pentru familie, pe care îl cataloghează drept „nedemocratic”, scrie stiripentruviață.ro.

Într-un interviu online,  Cristian Pîrvulescu, profesor la Facultatea de Științe Politice din cadrul SNSPA și membru fondator al platformei RESPECT, spune că  există „o similitudine incredibilă între programul politic expus de Vladimir Putin și prioritățile Coaliției pentru Familie”.

„Este vorba de o fractură logică, tipică campaniilor totalitare, în care se încearcă punerea în coliziune a unor valori. Nu e pentru prima oară când se întâmplă lucrul ăsta. De fapt, ceea ce ne-a înspăimântat pe mulți, este că vom găsi elemente ale acestei ideologii în trista perioadă dintre cele două războaie mondiale, care a permis totalitarismelor, dar în special totalitarismului nazist să ajungă la putere.

Vorbim aici despre instrumentalizarea unor frici. Și s-au creat frici. În România aceste frici au fost create după un pattern, după un model care a fost folosit și în alte țări în timp, nu imediat. Momentul cel mai apropiat care poate să explice cum a fost sensibilizată opinia publică este celebrul caz Bodnariu – când valorile occidentale au fost atacate. Ideea drepturilor copilului a fost pusă în contradicție cu tradiția, cu tradiția familiei ortodoxe, care consideră că bătaia este ruptă din Rai…

Găsim o similitudine incredibilă între programul politic expus de Vladimir Putin și prioritățile Coaliției pentru Familie”, afirmă politologul.

Comentariul lui Cristian Pârvulescu se înscrie în linia deja cunoscută pe care acesta a pornit-o în momentul în care cerea cu vehemență eliminarea icoanelor din școli pe motiv că ele reprezintă o discriminare în spațiul public și că, spre deosebire de crucifixul italian care ține de ”tradiție”, "icoana românească instaurează o formă de inegalitate”.
 
Tot el a fost cel care afirma că  fundamentalismul islamist este la fel de periculos ca și fundamentalismul ”ortodoxist”.