Canalul Suez a fost blocat de către o navă de mare tonaj (200.000 tone), provocând cel mai mare blocaj de trafic maritim din istoria lumii. Nava a rămas blocată pe diagonală la intrare în canalul prin care trec peste 10% din bunurile comerciale ale lumii. La 10 miliarde de dolari sunt evaluate transporturile unei singure zi prin canal. Potrivit breibart.com, unde se arată și schema, înainte de a intra în apele canalului căpitanul a efectuat un traseu care reproduce simbolul falic.

Nava "Ever Given" are o lungime de 400 de metri și peste 58 de metri lățime, este înregistrată în Panama, iar în prezent este închiriată de compania de transport maritim din Taiwan, "Evergreen". Odată ce a părăsit Marea Roșie pentru a trece prin Canalul Suez, Autoritatea Canalului Suez a declarat că o furtună de nisip i-ar fi smuls cu forța controlul gigantului maritim din mâna operatorilor săi, împingând vasul pe întreaga lățime a unuia dintre cele mai cruciale pasaje comerciale din lume.

Compania taiwaneză de transport maritim a declarat într-un comunicat publicat joi (la o zi după eveniment) că "o creștere bruscă a vitezei vântului a făcut ca nava-container să se abată de la cursul său. Evergreen a cerut proprietarului navei să investigheze cauza acestui accident și să colaboreze îndeaproape cu autoritatea Canalului Suez și cu agențiile conexe pentru a pune nava blocată din nou în funcțiune". Autoritățile maritime au declarat că s-a încercat ranfluarea navei de către opt remorchere, dar nu au reușit să miște gigantul. Peter Berdowski, directorul companiei olandeze Koskalis, care s-a ocupat de repunerea în funcțiune a navei a declarat că ''Este ca o enormă balenă eșuată. O greutate enormă este înfiptă în nisip. S-ar putea să fie nevoie să folosim o combinație de metode, reducând greutatea prin transferul containerelor, motorinei și apei de pe navă, remorchere și să dragăm nisipul'', citează știripesurse.ro.

Canalul Suez a fost oficial deschis în anul 1869, iar de atunci leagă necontenit transportul de mărfuri între Marea Mediterană și Marea Roșie. În momentul de față, printre produsele de fabricație, alimente și petrol, erau transportate și vaccinurile pentru coronavirus. Istoricul Sal Mercogliano, de la Universitatea Campbell, unde predă istorie maritimă, a declarat pentru postul de radio BBC că "zece la sută din comerțul mondial trece prin Canalul Suez, iar în medie de aproximativ 50 de nave trec pe zi, și suntem în a a doua zi când nu putem muta nicio navă (...) Din cauza COVID, știți cât de grav a încetinit treaba cu deplasarea mărfurilor, și acum, dintr-o dată adăugați acest lucru; veți avea o întârziere în transportarea mărfurilor pe piețe", conform site-ului american de știri.

Deja, întârzierile au determinat creșterea prețurilor petrolului cu 4,6%. Amiralul Osama Rabie, președintele Autorității Canalului Suez, a declarat că "unitățile de salvare și remorcherele vor continua eforturile" pentru eliberarea navei.