Fostul premier Adrian Năstase lansează o informație care aruncă într-o lumină nouă nu doar în scandalul de la Caracal, ci și asupra alegerilor din acest an și chiar din anii precedenți, scrie inpolitics.ro. 

Mai exact, Năstase afirmă că STS aplică în alegeri metodele celebrei companii Cambridge Analytica, fiind responsabil, astfel, nu doar de aranjarea voturilor, ci mai ales de manipularea psihologică a electoratului.
 
Fostul premier sustine că STS deține o bancă de date, „averea” pe care se bat toți cei ce vor să dețină controlul serviciului, care permite trimiterea către alegători ori consumatori a unor mesaje personalizate, funcție de profilul fiecăruia, după modelul brevetat de compania Cambridge Analytica, acuzată că a influențat decisiv alegeri din ultimul deceniu, inclusiv Brexitul ori alegerea lui Trump.
 
”Marea bătălie, în prezent, nu se mai dă, în principal, pentru tehnologii ci pentru băncile de date personale. În lumea post-comunistă, este mai dificil să vinzi decât să produci. De aceea, este important să ai acces la bănci de date pentru a trimite mesaje calibrate pe profiluri de personalitate. Pentru a mări sansa de a vinde un produs – electoral, comercial, artistic. Marketingul actual nu se mai bazează pe o publicitate nediscriminatorie, distribuită exclusiv prin televiziuni si presă scrisă, ci introduce vectori de social media, cu mesaje adresate unor categorii bine definite in prealabil. Categorii sau persoane „bine definite in prealabil” presupun insă accesul la date personale”, scrie Năstase pe blogul propriu.
”Drama de la Caracal a readus în discuție activitatea STS, legată de sistemul unic de urgentă 112 după ce fusese pus în discuție rolul său în alegerile europarlamentare prin neclaritățile privitoare la peste un milion de voturi și dispariția unor probe.
Urmează trei rânduri de noi alegeri. Acestea pot fi „câștigate” nu doar prin numărarea voturilor, prin modelul „Stalin” ci și, mai ales, prin pregătirea „corespunzătoare”, prin condiționarea psihologică a votanților. Bibliografie obligatorie – activitatea Cambridge Analytica în campania Brexit dar și filmul cu același titlu.
Și acum întrebarea – de ce o bătălie atat de aprinsă, internă și externă, timp de cinci ani, pentru un contract de upgrade la STS de doar 40 de milioane de euro? Miza este evident accesul la o imensă bancă de date ce poate „ajuta” proiecte economice sau electorale! Concluzia o trageți singuri”, mai scrie fostul premier.