ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Analistul economic prof. dr. Mircea Coșea avertizează asupra faptului că ne îndreptăm cu pași repezi spre un faliment al statului. Acesta arată că instituțiile nu funcționează, iar statul român este în derivă și nu poate să țină piept situației internaționale doar pentru că are câteva avioane și că au venit soldații americani. Fără o reglementare a pieței energetice, prăbușirea va fi totală, susține prof. dr. Coșea.

Statul român nu mai funcționează în acest moment, pentru că de atâta timp nu se ia nicio măsură care să arate cetățenilor că sunt protejați de o criză absolut profundă, nemaiîntâlnită până acum, atrage atenția prof.dr. Mircea Coșea, fost ministru de stat.

”Lucrurile degenerează foarte rău, economia cade peste tot, sunt mici șanse ca Statele Unite și China să aibă niște creșteri, Europa merge și ea foarte prost, iar în România este catastrofă absolută, pentru că nu se ia niciun fel de măsuri. În fiecare zi ni se fac promisiuni, vin cu fel de fel de idei năstrușnice, dar nu se face nimic în practică. Pe lângă faptul că de la 1 aprilie intrăm într-o zonă foarte periculoasă cu facturile, ceea ce se întâmplă și cu combustibilul duce la distrugerea unei ramuri care mergea foarte bine în România, și anume transportul internațional. Toată această urcare de prețuri pe care o face distribuitorul de combustibil nu este deloc controlată de Consiliul Concurenței, instituția asta care mănâncă bani de pomană, și nu va aduce deloc beneficiile scontate pentru că cererea va scădea”, ne-a declarat prof. dr. Mircea Coșea.

Statul român, în goana de a echilibra bugetul imediat, a mărit acciza la combustibil, iar de aici pleacă și prețul mai mare în România decât în alte țări, susține prof. dr. Mircea Coșea. Potrivit acestuia, orice dinamică a prețului internațional nu va duce în România la o scădere a prețului la pompă, iar scăderea, dacă va fi, va fi foarte târziu și foarte mică. Totodată, creșterea prețurilor la combustibili înseamnă și o creștere a tuturor prețurilor și serviciilor, de la biletul de autobuz, până la legătura de leuștean.
 
Continuarea la Ziarul Național