ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!


Publicația Newsweek.ro a făcut o serie de dezvăluiri explozive despre mogulul din spatele Recorder. Un fost ambasador ceaușist urmărit, dar iertat de Securitate, care a rămas în sistem și după 1989, și fiul său controlează din umbră redacția care încearcă să se vândă, pe piața media din România, ca fiind un model de deontologie, relatează Realitatea.net

Brandul Recorder este deținut de o firmă obscură cu denumire bizară – Harfa Online Publishing SRL. Aproape jumătate din acțiuni, mai precis 49,5%, erau deținute de Dragoș Vîlcu Management SRL. La rândul său, această firmă era deținută de producătorul de filme cu același nume și de tatăl lui, Gheorghe Vîlcu, fost ambasador al României, astăzi pensionar, mai transmite Realitatea.

Restul acțiunilor erau deținute de Răzvan Ionescu, având funcția de publisher la Recorder, și alți trei jurnaliști: Mihai Gabriel Voinea, Cristian Sorin Delcea și Iulian Andrei Crăciun.

Recent, Vîlcu junior a făcut o achiziție de răsunet: a preluat prin intermediul altei companii, Multi Media Est SRL, deținută împreună cu tatăl său, compania Media Bit Software SRL, care deține portalul de știri Hotnews.ro.

Însă, personajul principal al afacerii Recorder rămâne Gheorghe Vîlcu, fost diplomat ceaușist, rămas în sistem și după 89.

Deși a lucrat în diplomație pentru aproape patru decenii, CV-ul lui Gheorghe Vîlcu nu poate fi găsit nicăieri, nici măcar pe site-ul MAE. Conform propriei pagini de socializare, el a absolvit Politehnica în 1971, urmând și studii de Relații Internaționale în cadrul Academiei de Studii Economice (ASE). Cinci ani mai târziu, a fost angajat în MAE, unde a lucrat până în 2013, conform sursei citate.

Ca o coincidență, tatăl partenerului său de astăzi Răzvan Ionescu a lucrat și el tot în MAE, în calitate de contabil.

Unul dintre prietenii virtuali ai lui Vîlcu senior este și generalul Silviu Predoiu, fostul șef operativ al SIE, intrat și el în slujba regimului comunist, sub acoperire diplomatică, înainte de 1989, mai scrie Realitatea.

Pe de altă parte, dezvăluirile Newsweek și Realitatea sunt o poliță plătită pentru un articol al site-ului amintit, în care se arată că principalele partide politice plătesc milioane de euro, din bani publici, unor site-uri și televiziuni pentru „propagandă”. Cei mai mulți bani merg către televiziunile de știri  Antena 3, România TV, Digi 24, Realitatea și B1TV, arată Ziare.com.

Bogdan Tiberiu Iacob observă cum fostul șef al spionilor amintit mai sus intră în plin în scandalul presei de partid: ”Foaaaarte interesant!”, scrie el pe Facebook.

„Prețul plătit de partide pentru ca presa să tacă și să se uite în altă parte se ridică la zeci de milioane de euro, iar contractele pe baza cărora se livrează aceste sume sunt ținute la secret și protejate cu clauze de confidențialitate”, susțin cei citați, care au pornit investigația de la o scurgere de informații din interiorul România TV.

Potrivit anchetei Recorder, banii primiți de partide de la stat ajung la instituțiile de presă prin intermediul a două agenții media: Vertigo și All Media.

Astfel, PSD ar fi plătit doar prin intermediul Vertigo, în ultimii trei ani, următoarele sume către o serie de televiziuni:

  • 3,1 milioane de euro – Antena 3 Group/Antena Group
  • 3 milioane de euro – RTV
  • 850.000 de euro – B1 TV, Ancore Media
  • 470.000 de euro – Outsmart Media
  • 230.000 de euro – RCS-RDS, Digi 24

Printre site-urile de știri care au primit bani prin intermediul Vertigo sunt Gândul (540.000 de euro), Adevărul (540.000 de euro), Evenimentul Zilei și Capital (395.000 de euro), DC News (375.000 de euro), Stiripesurse (350.000 de euro).

Potrivit Libertatea, care citează Recorder, și celălalt partid aflat la guvernare, PNL, a cheltuit, în ultimii ani, peste 25 de milioane de euro pentru presă și propagandă.

Dintre site-urile care au primit bani de la PNL sunt: Newsweek (5.000 de euro/lună), PS News  (5.000 de euro/lună), Cartianu - Ziariștii (3.000 de euro/lună).

Dintre televiziuni, au primit bani de la PNL B1 TV (7.500-8.000 de euro/lună), Realitatea TV (120.000 de euro).

Trusturile în cauză se regăsesc și aici:

EXCLUSIV: LISTA CU BANII ÎNCASAȚI DE FIRMELE PRESEI MITUITE DE GUVERN PENTRU A RĂSPÂNDI TEROAREA COVID ÎN ROMÂNIA

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews