ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Compania Blue Air a fost preluată de stat, în urmă cu o săptămână, într-un procent de 75%, după ce a acumulat datorii de peste 230 de milioane de euro. Acționarul a gajat în anul 2020 cu 75% din acțiuni pentru un ajutor de stat de 300 de milioane de lei, potrivit Economica.net și citată de RTV.

„Am preluat acțiunile, s-a finalizat preluarea și acum încercăm să constituim Consiliul de Administrație, pentru că persoanele care sunt acum în Consiliu nu și-au dat încă demisia, dar urmează. Este perioada aceea de predare-primire și avem probleme în a accesa actele și sunt mici întârzieri datorită faptului că nu ni se pun la dispoziție actele pe care noi le cerem”, a declarat Daniel Geantă, șeful Autorității pentru Administrarea Activelor Statelor (AAAS).

Se mai specifică de asemenea că AAAS va demara un audit la nivelul societății.

„Nu putem fi răspunzători, noi ca instituție publică, de ceea ce s-a întâmplat până la momentul preluării societății”, a mai spus Daniel Geantă.

Un investitor din SUA ar fi interesat de compania Blue Air iar un reprezentant de-al acestuia chiar s-a întâlnit cu  Daniel Geantă, care însă susține că au existat condiții supra cărăra nu s-au putut pune de acord și de asemenea, și legislația din România, aflată azi în vigoare, ar fi un impediment. 

„Una dintre cerințe este ca procedura de insolvență, în cazul în care se va intra în insolvență este să se mute și să se judece pe legea insolvenței americane, a statului New York, pe Capitolul 11. Există un punct acolo, unde s-ar putea face transferul acesta, dar nu vă pot spune dacă se poate sau nu. Am început analiza acestei proceduri, dar documentația este una stufoasă, nu este o documentație de o pagina sau două”, a declarat oficialul.

Pentru moment, doar două avioane mai sunt în flota companiei, conform Planespotters, a căror poliță de asigurare a expirat pe 20 decembrie, potrivit Autorității Aeronautice Civile.

Asta însă nu e tot. În afara acțiunilor din Airline Invest, statul a preluat și un teren de 10 hectare, pe care compania a încercat să îl vândă înainte de pandemia COVID-19. Blue Air a anunțat în septembrie 2022, după oprirea tutror zborurilor, că a acumulat datorii de peste 230 de milioane de euro.