Brâncuși batjocorit la infinit de Ministerul Culturii. Coloana lui Brâncuși doborâtă de Ziua lui pe două capre la Muzeul Țăranului Român într-o „expoziție” de 218.099,44 euro din cadrul programului RO-CULTURA: Mirrors of Brâncuși

Batjocura la adresa lui Brâncuși comandată de USR-ista Clotilde Armand nu este singura. Pe bani mai mulți, peste 200.000 de euro, controversatul director al Muzeului Țăranului Român Virgil Nițulescu, ca figurant în schemă, își continuă misiunea de a macula simbolistica țăranului român și moștenirea lui Horia Bernea și a Irinei Nicolau printr-o nouă blasfemie, după deja cele cunoscute, cu homosexuali și sataniști în rolurile principale. De data aceasta la adresa simbolului național Constantin Brâncuși. Și chiar de ziua lui.
MȚR a lansat ieri, împreună cu personajul USR de Circul Globus Iulian Bulăi, o așa zisă expoziție al cărei element central este dărâmarea Coloanei Infinitului lui Brâncuși. Afișul și invitația sunt revelatorii (foto mai jos): la fel cum sataniștii întorc crucea, autorii blafemiei au întors coloana.
Fantasmagoria cu titlul în romgleză Mirrors of Brâncuși (de ce nu Brancusi?), găzduită la MȚR chiar în Sala „Irina Nicolau”, este realizată de Fundația Art Production (o fundație care îi reprezintă pe Gigi Căciuleanu și Dan Puric dar care nu mai are dispus nici un eveniment pe site din 2017), Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă (văleleu! - ONG-ul cu nume soroșist auto-plasat sub umbrelă LGBT nu are depus nici un Raport de Activitate) și Christian Westblikk (?), „cu sprijinul JTI și Muzeul Național al Țăranului Român”. Imagine sugestivă, credem noi, de la „vernisaj”:
JTI înseamnă Japan Tobacco International și a fost reprezentată la „vernisaj” de fosta ziaristă Gilda Lazăr, căsătorită cu bancherul Dan Pascariu, în vârstă de 70 de ani, fost cercetat de Poliție și Parchet în mai multe dosare penale pentru fraude cauzate Bancorex în perioada cât a fost director al instituției, potrivit Adevărul. În 2002 el a ucis 2 tineri și a rănit grav alți 3 pe care i-a strivit cu BMW-ul său SUV, cu care a intrat pe constrasens în mare viteză urcându-se efectiv cu monstrul de fier pe un Tico aflat pe banda regulamentară, după cum scrie Adevărul. Tinerii striviți până la moarte de Pascariu mergeau la munte de revelion. La fel ca și în cazul Huidu, nici Pascariu nu a pățit ceva, relatează, într-un alt articol, Adevărul.
Butaforia de la MȚR - care ne întrebăm dacă a primit licența de utilizare pentru a reproduce la scară din operele lui Brâncuși - a costat 1.052.940,50 lei, respectiv 218.099,44 euro, dintre care 947.646,45 lei, respectiv 196.289,50 euro din ciudatele „fonduri norvegiene” și restul de 15% din bugetul național, întregul proiect fiind parte a programului RO-CULTURA, „implementat” de Ministerul Culturii.
Nu este deloc clar cine este entitatea norvegiană parteneră denumită Christian Westblikk. World Wide Web-ul ne oferă următoarele intrări pentru acest nume: un actor norvegian care a jucat în filmul The Pornographer (2018), un „viking” care practică arte marțiale nordice (posibil același personaj cu cel din „Pornograful”) și o companie de „organic living”. Ministerul Culturii, co-finanțatorul și responsabilul de aprobarea acestui proiect grandios, ar putea să ne lămurească cine este marele partener norvegian specialist în Brâncuși de care n-a auzit internetul? Pornograful sau karatistul?
Revenind la parascovenia de la MȚR ne întrebăm în ce a mai constat „sprijinul” Japan Tobacco International când autorii batjocurii au primit deja 1.052.940,50 lei. Le-a dat bani de țigări? Înseamnă că au fumat bine.
„Evenimentul” a fost promovat de un proiect al Radio România și de TVR Internațional, într-o „ediție specială”. Cu 218.099,44 euro de Euro putea fi restaurată pe locul original casa lui Brâncuși, prăbușită acum doi ani (foto) în disprețul tuturor miniștrilor Culturii de până acum, mai ales a aceluia care a dat sute de milioane de euro pentru renovarea palatelor ungurești, acum numai bune de „retrocedare”.
Un site cultural a vizitat locul batjocoririi lui Brâncuși și l-a descris destul de plastic: „O reproducere a Coloanei Infinitului, susținută de două capre de lemn, delimitată de două oglinzi și iluminată succesiv în galben, portocaliu, roz, mov și albastru, stă în centrul expozitiției "Mirrors of Brâncuși”.
Noi suntem singurii vizitatori la momentul respectiv.
În sală se aude înfundat voice-overul feminin al unui filmuleț proiectat pe un perete. Se distinge cu greu ce spune.
Din câteva priviri cuprindem întreaga expoziție. Întrebăm dacă mai este și în altă încăpere și ni se răspunde că asta este tot.
În dreapta se află o cutie cu oglinzi unde, dacă nu ai nicio cunoștință anterioară despre Brâncuși, te poți alege, cel mult, cu niște selfiuri pentru Instagram.
În centrul sălii este exponatul principal, o reproducere parțială a Coloanei Infinitului, care, în ciuda oglinzilor puse în capete pentru a crea impresia de nesfârșit, nu are nicio legătură cu nesfârșitul imaginat de Brâncuși. În plus, caprele care o susțin ucid singura suflare de impresie artistică pe care ți-ar fi putut-o da lucrarea.
Și, de parcă nu era suficient, la capătul ei sunt lăsate o valiză și două videoproiectoare, iar sala este traversată de un cablu.Filmulețul proiectat este greu de urmărit. Sunetul este distorsionat, imaginile se schimbă rapid, iar culorile reflectoarelor, uneori roz sau albastru, afectează calitatea proiecției.
Într-un alt colț al camerei se află 5 reproduceri ale Scaunelor lui Brâncuși de la Masa Tăcerii și, bineînțeles, o oglindă alăturată. [În imaginea de mai jos, două vizitatoare reproduc poziția lui Klaus Iohannis de pe Opera originală a lui Brâncuși, de la Târgu Jiu]

Nici acestea nu sunt însoțite de vreo descriere, cum nu este nici ultima lucrare, ceea ce presupunem a fi jumătate de reproducere din Sărutul lui Brâncuși.
„Această expoziție pornește de la public spre Brâncuși. Am întrebat oamenii din jur ce știu și ce cred despre Brâncuși și ne-am dat seama că există amănunte din viața lui cu care ne-am putea identifica și astfel să reușim să-l înțelegem mai bine. Ne-am dorit să vă puteți privi în opera lui ca într-o oglindă”, a precizat Silvana Dulamă-Popa, curatoarea expoziției.
La conferința de presă organizată la deschiderea expoziției a fost prezent și deputatul Iulian Bulai, președintele Comisiei pentru Cultură din Camera Deputaților. Acesta s-a arătat încântat de exponate.
„Mă bucur că mă aflu aici pentru că sunt în largul meu acolo unde mesaje clasice sunt prezentate într-un context nou și într-un limbaj contemporan.
Reinterpretarea valorilor noastre fundamentale va face să devenim relevanți în toată lumea.”
Iulian Bulai, președintele Comisiei pentru Cultură din Camera Deputaților.
(...)
Totuși, dacă v-ați aflat vreodată în fața lucrărilor lui Brâncuși, la București, Târgu Jiu, Craiova, Paris sau New York, ori dacă reflectați asupra spuselor sculptorului, va deveni lesne de înțeles că cea mai bună formă prin care ne putem bucura de ele este privindu-le.
Din păcate, în lipsa unor eforturi reale de valorificare a lucrărilor lui Brâncuși aflate pe teritoriul României, autoritățile române continuă să finanțeze proiecte fără fond, care nu fac altceva decât să întunece văzduhul imaginat de Brâncuși și să îl ducă în derizoriu.”, conchide site-ul citat.
Autorii proiectului fără fond dar cu fonduri: Silvana Dulamă – Popa, curatoare; Diana Miroșu, scenografă; Alin Popa, „light designer” - adică luminist; Zoli Toth, muzică; Dilmana Yordanova, producție video; Ovidiu Eftimie, animație video. Potrivit acestora, „Mirrors of Brâncuși propune dezvoltarea unei percepții mai profunde și clare despre cine a fost Brâncuși și despre modul în care lucrarea sa a influențat mediu artistic.”Totuși, Christian Westblikk (?) - link-ul lipsă la lansare - nu ne spune chiar nimic despre ce a vrut cu acest proiect internațional?
"Mirrors of Brâncuși dorește să lase oamenilor o amprentă mai puternică și mai concretă asupra a cine a fost Brâncuși, dar și o raportare la alte concepte și definiții, mai apropiate de esența omului și artistului Brâncuși.” ne mai spune și Muzeul Țăranului Român
Felicităm Ministerul Culturii din România și Muzeul Țăranului Român pentru implicarea lor directă în acest proiect de anvergură internațională. Totuși, o sugestie: de ce-și mai țin particula de Român în denumire? Le complică inutil misiunea. Sau chiar asta le e misiunea, batjocorirea la infinit a numelui de român?

ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”

Viganò: Conclavul este falsificat – De aceea, viitorul Papă nu va avea autoritate
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Alex Jones și Tucker Carlson despre Lupta pentru Adevăr: Globalism, Trump, Israel, Planuri Secrete pentru Al Treilea Război Mondial, WEF, CIA, 9/11 - O EMISIUNE-BOMBĂ tradusă în română - VIDEO
Secțiuni: Știri
Persoane: Clotilde Armand Constantin Brâncuși Horia Bernea Irina Nicolau Iulian Bulai Virgil Nițulescu
Subiecte: Fondurile norvegiene România Mirrors of Brancusi RO-CULTURA Ziua Brâncuși Ziua Națională Constantin Brâncuși
Organizații: Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă Christian Westblikk CRCA Ministerul Culturii MȚR Muzeul Țăranului Român Radio România Rețeaua Soros TVR International USR
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)