ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Consilierii județeni au constatat faptul că autocarul turistic etajat, aflat în proprietatea autorității, este unul păgubos. 

Cu alte cuvinte, din exploatarea lui, care se poate face doar pe perioada sezonului cald nu se acoperă costurile asigurării, ale inspecției tehnice periodice, reviziei, dar și licenței de traseu, care, în conformitate cu precizările făcute de unii aleși județeni ajung la 40.000 – 50.000 de lei, anual, informează Bizbraşov.

Astfel, în bugetul din acest an, nu au mai fost alocate fonduri pentru exploatarea sa, și, deocamdată, autocarul a rămas tras pe dreapta, fiindcă nu mai are nici un act valabil. Aleșii județului urmează să decidă ce vor face cu acest mijloc de transport, unii dintre ei susținând că ar trebui casat, însă acesta are foarte puțini kilometri efectuați, iar alții propunând să fie închiriat unei societăți private care să-l exploateze.

Autocarul a fost achiziționat în 2008 cu suma de 300.000 de euro și este produs de firma spaniolă Carrocerias Ayats SA, dar omologat în Franţa. Pe timp de vară, acesta făcea curse prin zona Centrului Istoric, având „capăt de linie” Sub Tâmpa. În zilele ploioase autobuzul nu era pus la dispoziţia turiştilor, iar pentru a pleca în cursă era necesară formarea unui grup de cel puțin 10 persoane. Îmbarcarea turiştilor se făcea de pe Aleea de sub Tâmpa, traseul fiind Strada Lungă – Biserica Sf. Bartolomeu – zona Belvedere de pe drumul spre Poiana Braşov – Piaţa Unirii – Biserica Sf. Nicolae – Strada Mureşenilor – Aleea de sub Tâmpa. O călătorie costa 5 lei atât pentru copii, cât şi pentru adulţi.

De asemenea, tot în 2008, CJ Brașov pusese în funcțiune o mocăniță, „Dracula Expres” pe ruta Brașov – Zărnești. Acesta este un alt proiect în vederea atragerii de turiști, după cum susținea conducerea CJ Brașov de la acea vreme, care la nici un an a fost scos din folosinţă.