ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

Comitetul consultativ privind practicile de imunizare al Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), a declarat miercuri că există o "asociere probabilă" a unei inflamații cardiace "ușoare" la adolescenți și adulți tineri după vaccinarea cu un vaccin anticovid cu ARNm și că este justificată o declarație de avertizare, potrivit The Defender.

Potrivit unui raport al Grupului de lucru tehnic pentru siguranța vaccinului (VaST) COVID-19, riscul de miocardită sau pericardită în urma vaccinării cu vaccinurile pe bază de ARNm la adolescenți și adulți tineri este considerabil mai mare după a doua doză.

"Prezentarea clinică a cazurilor de miocardită în urma vaccinării a fost distinctă, apărând cel mai adesea în decurs de o săptămână după a doua doză, durerea toracică fiind cel mai frecvent simptom”, a declarat Dr. Grace Lee, copreședinte al VaST.

Au fost înregistrate peste 1.200 de cazuri de miocardită sau pericardită la tineri cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani care au primit un vaccin COVID cu ARNm, potrivit unei serii de prezentări de diapozitive publicate miercuri în cadrul reuniunii ACIP.

Miocardita este o inflamație a mușchiului cardiac care poate duce la aritmie cardiacă și deces. Potrivit cercetătorilor de la Organizația Națională pentru Tulburări Rare, miocardita poate fi rezultatul unor infecții, dar "cel mai frecvent miocardita este rezultatul reacției imunitare a organismului la afectarea inițială a inimii", iar pericardita se referă la inflamarea pericardului, sacul subțire care înconjoară inima.

Potrivit CDC, bărbații sub 30 de ani reprezintă cea mai mare parte a cazurilor. Dintre cele 295 de persoane care au dezvoltat această afecțiune și au fost externate, 79% s-au recuperat complet, potrivit prezentării. Nouă persoane au fost spitalizate, dintre care două la terapie intensivă la 11 iunie, potrivit CDC.
 
 
 

Agenția a precizat că până la 11 iunie au fost raportate 267 de cazuri de miocardită sau pericardită după administrarea unei doze de vaccinuri cu ARNm și 827 de cazuri raportate după două doze. Există 132 de cazuri suplimentare în care nu se cunoaște numărul de doze primite.

Dr. Tom Shimabukuro, director adjunct al Biroului de siguranță a imunizării din cadrul CDC, a declarat într-o prezentare că datele de la unul dintre sistemele de monitorizare a siguranței agenției - Vaccine Safety Datalink (VSD) - sugerează o rată de 12,6 cazuri la un milion în cele trei săptămâni după a doua injecție la persoanele cu vârste cuprinse între 12 și 39 de ani.

Continuarea poate fi citită AICI